بسیاری از مدارسِ شمیرانات به علت کمبود بودجه در حال تعطیلی است

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۱-۱۵-IranSOS- الهام فخاری، رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه این شورا حتی امکانات کافی هم ندارد، به خبرنگار ایلنا گفت: شورای استان از نظر مکانی و امکاناتی دارای چالش است و در حال نظم دادن آ‌نها هستیم و سعی می‌کنیم، جلسات را به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار کنیم. تصور می‌کنم از آنجایی که در سطح استان خبرهای پرچالشتر و پرمساله‌تری وجود دارد، حضور خبرنگاران لازم است.

او ادامه داد: استان تهران بر اساس بسیاری از شاخص‌ها استان محروم محسوب می‌شود، چرا که سرریز مشکلات به شهر تهران کاملا شهرستان‌های دیگر را متاثر کرده و اثر منفی روی آنها می‌گذارد.

وی با اشاره به مشکلات فراوان استان تهران، گفت: شاید بسیاری از مردم ندانند، اما بسیاری از مدارس در شهرستان شمیرانات در حال تعطیل شدن است و آموزش و پرورش نمی‌تواند از آنها حمایت کند، در حالی که مدارس به علت کمبود بودجه دچار دست‌انداز شده‌اند.

فخاری با بیان اینکه تصورات موجود نسبت به استان تهران و شهرستان‌های اطراف با واقعیت فاصله دارد، گفت: شاید کمتر کسی در تهران بداند؛ شهرستان شمیرانات که شامل لواسان، رودبار قصران، شمشک و … می‌شود در جابجایی زباله دچار بحران و مساله است و شهرستانها در تحویل زباله به شهرداری تهران به شدت دارای مشکل مالی هستند از سوی دیگر از توان روستایی‌ها خارج است بسیاری تصور می‌کنند از آنجایی که قیمت ویلا در آنجا بالاست پس همه زندگی مرفه‌ای دارند اما واقعیت این طور نیست.

او ادامه داد: از سوی دیگر مسائل همه به هم پیوسته هستند، وقتی مشکل زباله داشته باشیم و آن را حل نکرده باشیم آلودگی آب خواهیم داشت وقتی که نتوانستیم به صورت انگیزشی و تشویقی شرایطی برای مردم فراهم کنیم که با کمترین هزینه بیشترین ارزش را تولید کنیم افراد حساسیت خود را نسبت به محیط از دست می‌دهند این مسائلی است که به چشم بسیاری نمی‌آید اما واقعیت این است که استان تهران استان برخورداری نیست.

رئیس شورای استان تهران با تاکید بر اینکه هنوز از پتانسیل‌های این شورا استفاده نشده است، گفت: برنامه‌ریزی کردیم کمیسیون‌های شورا در این دوره فعال‌تر باشند و ترکیب جوان‌تری در شورای استان دور هم جمع شده‌اند و تعداد کمیسیون‌ها را در این شورا به پنج رسانده‌ایم.

فخاری با بیان اینکه افزایش تعداد کمیسیون‌ها اثرات مثبتی برای تاثیر گذاری شورای شهر تهران خواهد گذاشت، ادامه داد: با افزایش تعداد کمیسیون‌ها دستور کار جدید برای شورا تعریف خواهد شد. در نشست‌هایی که با حضور روسای شوراهای شهرستان‌های تهران تشکیل شد. مهمترین مسائل در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و محیط زیست، حمل و نقل و برنامه و بودجه به بحث گذاشته شد.

او ادامه داد:  در نتیجه این پنل‌ها لیستی از اولویت‌ها و نیازها استخراج شد تا در اختیار کمیسیون‌ها قرار گیرد. هیئت رئیسه کمیسیون‌ها نیزتا آخر دی‌ماه مشخص خواهد شد. همچنین در دوره جدید کارگروه‌های مشورتی ذیل ریاست شورا تشکیل خواهد شد تا بتوانیم در سطح استان خوراک سیاستی و نظارتی بهتری تعریف کنیم.

فخاری با بیان اینکه رئیس شورای استان در برخی از ستادهای تصمیم‌گیرنده درباره استان با حق رای و در برخی دیگر فقط با حق اظهارنظر عضو است، افزود: شوراهای فرادست هنوز خیلی جا تشکیل نشده است. هنوز برای بسیاری جا نیفتاده فرق شورای شهر  و شورای استان چیست. حتی فعالان اجتماعی هم این را نمی‌دانند به همین دلیل یکی از مهمترین محورهای کار ما افزایش اعتبار و تعریف شوراهای فرادست در سطوح تخصصی و مردمی است.  

رئیس شورای استان تهران با اشاره به اختیارات این شورا گفت: شورای استان تهران سه حوزه بسیار مهم دارد نظارت و ارزیابی بر روند سیاست‌های اجرایی شهری و روستایی، حسابرسی از سازمان همیاری دهیاری‌ها است و برنامه‌ریزی با در نظر گرفتن ملاحظات و تناسبات استانی است. اگر همه فعال باشند، شورای استان ظرفیت فوق‌العاده‌ای است و تلاش می‌کنیم حداقل یک مرحله به جایگاه واقعی شورا نزدیک شویم.

او در انتها به انتخاب خود به عنوان اولین رئیس زن شورای استان تهران و دشواری‌هایی پیش رو اشاره کرد و افزود: زمانی که یک مرد به عنوان شورای استان انتخاب می‌شود فضا نسبت به او حساس‌تر می‌شود و بیشتر پرس‌وجو می‌کنند که اصلا شورای استان چیست؟  اما وقتی یک زن اصلاح طلب نسبتا جوان با عنوان رئیس شورای استانی انتخاب می‌شود بسیاری می‌گویند اصلا نمی‌دانیم شورای استان چیست و چه کاربرد مهمی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال