‎کانون صنفی معلمان غیرقانونی اعلام شد

سه شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – میثم بصام‌تبار، رئیس اداره تشکل‌های صنفی و تخصصی دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: “کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تمدید پروانه کانون صنفی معلمان موافقت نکرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بصام‌تبار بنا به این تصمیم این تشکل با عنوان کانون صنفی معلمان اجازه فعالیت ندارد.

این در حالی است که جمعی از اعضای کانون اخیرا تصمیم گرفتند مشکلات امور صنفی خود را در جلسه ای با حسن روحانی مطرح کنند. کانون صنفی معلمان ایران در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و در یک دهه اخیر تحت فشارهای امنیتی شدیدی قرار گرفت. سال گذشته نیز دیوان عدالت اداری با لغو فعالیت های کانون صنفی معلمان ایران مخالفت کرد.
‎در دوره نخست ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نزدیک به دو هزار معلم و فرهنگی در ایران به دادگاه احضار یا بازداشت و یا توسط هیئت تخلفات اداری محکوم شدند. رسول بداغی، محمود باقری، علی‌اکبر باغانی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی از جمله مسئولان این تشکل صنفی هستند که به پنج تا ۱۰ سال حبس و تبعید محکوم شده‌اند.
‎این کانون یک هفته پیش در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار بازنگری به احکام صادر شده علیه فعالان صنفی جامعه فرهنگی و زدودن نگاه امنیتی به نهادهای صنفی شده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال