عبدالفتاح سلطانی به مرخصی اعزام شد

عبدالفتاح سلطانی زندانی محبوس در زندان اوین

یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۲-۱۱-IranSOS- روز شنبه، عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر در هفتمین سال حبس خود، از زندان اوین به مرخصی ۳ روزه اعزام شد. به گزارش هرانا، عبدالفتاح سلطانی زندانی محبوس در زندان اوین، در پایان ساعات اداری روز شنبه، مورخ ۲۱ بهمن‌ماه به مرخصی ۳ روزه اعزام شد.

عبدالفتاح سلطانی که هفتمین سالگرداز حبس خود را در زندان اوین پشتسر میگذارد، به بیماریهای مختلف از جمله «بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون» مبتلا شده است. از سوی دیگر، با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده و علیرغم گذشت چندین سال، هنوزبه درخواست اعاده دادرسی او توجهی نشده است.

آقای سلطانی از وکلای مدافع حقوق بشر ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل پذیرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر  به ۱۳سال حبس تقلیل یافت سپس با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم ۱۳ سال حبس تعزیری وی به ۱۰ سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.

وی در طی دوران حبس به دلیل شرایط نامناسب زندان، سوء تغذیه و عدم دسترسی به آب شرب مناسب دچار شکستگی دندان و کم خونی، فشارهای عصبی و بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشار خون شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال