پروانه سلحشوری: چرا جاسوس نبودن زهرا کاظمی الان اعلام شد؟

زنده یاد زهرا کاظمی

سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶-۲۰۱۸-۰۲-۲۷-IranSOS- «سکوت خود آقای یونسی جای بسی سوال دارد، چرا که وی نماینده دولت اصلاحات بود که باید ورود پیدا می‌کرد.»

به گزارش ایسنا، پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات در مورد پرونده قتل زهرا کاظمی گفت: چرا باید آقای یونسی در حال حاضر این مطلب را بیان کند؟ زمان مطرح کردن این مسئله همان موقع بود که می‌توانستیم بدین وسیله اتهامات مرتضوی را پیشگیری کنیم. با گفتن این سخنان در حال حاضر برای زهرا کاظمی چه می‌شود کرد؟

عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: البته این که مسئله را روشن کردند و بازخوانی تاریخ شده است نکته مثبتی است اما باید نکته و سخنان در زمان و مکان مناسب ابراز شود. آقای یونسی در آن موقع باید این را مطرح می کردند که وزارت اطلاعات خانم کاظمی را جاسوس تشخیص ندانسته است و دادستانی نمی تواند وقتی وزارت اطلاعات با بررسی هایش این مسئله را تشخیص نداده است، ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: نکته مهم‌تر این است که وقتی خانم کاظمی  آسیب می‌بیند مراقبت‌های پس از آسیب را نداشته است. در چند سال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: رئیس جمهور باید از اختیارات قانونی اش استفاده کند و به موضوع زندانیان  سیاسی که به آنها این گونه اتهام زنی ها صورت می گیرد ورود پیدا کند.

وی در مورد بازشدن پرونده ورسیدگی به اتهام مرتضوی دراین موضوع گفت: مگر پرونده‌های که برای آقای مرتضوی باز شده است و احکامی که برای وی صادر شده است توانسته است وی را به عنوان یک مجرم در زندان نگهدارد؟

رئیس فراکسیون زنان در مورد سکوت دولت اصلاحات و شخص یونسی در مورد این پرونده گفت: سکوت خود آقای یونسی جای بسی سوال دارد  چرا که وی نماینده دولت اصلاحات بود که باید ورود پیدا می کرد و سکوت نمی‌کرد. آقای یونسی باید دلایل نگفتن این موضوعات در آن زمان را بگوید و اگر دلایل نگفتن موجه نباشد قطعا کوتاهی بوده است که نسبت به خانم کاظمی در دولت اصلاحات انجام شده است.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال