تجمع ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر

سه شنبه۲۱ فروردین ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۴-۱۰-IranSOS- حدود ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر از ساعت ۹ صبح امروز مقابل کارخانه تجمع کرده اند. Hنها همچنان نسبت به پرداخت نشدن بخشی از سنوات ایام خدمت معترض هستند. به گزارش ایلنا، حدود ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه کیان تایر از ساعت ۹ صبح امروز مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند. اعتراض آنها به پرداخت نشدن سنواتِ ایام خدمت به قرار ماهی ۵۰۰ هزار تومان بازمی‌گردد.

یک نفر از حاضران در تجمع می‌گوید: طبق توافقی که میان نمایندگان بازنشستگان، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیات حمایت از صنایع به عنوان کارفرمای کیان تایر انجام شده، قرار بود طی دو سال مبلغ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ بازنشسته کارخانه کیان تایر برای پرداخت مطالبات آنها درنظر گرفته شود.

با این حال به گفته معترضان، مسئولان کارخانه خلف وعده کرده‌اند و تنها در انتهای سال گذشته پس از مدت‌ها، مبلغ ۳ میلیون تومان به هر بازنشسته پرداخت کرده‌اند.

کارگران بازنشسته کیان تایر سال گذشته به دفعات مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه تجمع کرده بودند، به امید اینکه تغییری جدی در وضعیت پرداخت مطالبات آنها صورت پذیرد. معترضان می‌افزایند: تا پیش از آخرین واریز پول به حساب بازنشستگان در اسفند، هفت ماه بود که ریالی به حساب‌های ما واریز نشده بود که همین موضوع برای ما مشکلات معیشتی ایجاد کرده بود.

مطابق گفته‌های معترضان هر کدام از آن‌ها بابت سنوات بازنشستگی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از کارخانه کیان تایر طلبکار هستند و قاعدتا حتی با پرداخت‌‌ همان ۵۰۰ هزار تومان در ماه هم روند تسویه‌حساب آن‌ها بیش از یک دهه طول می‌کشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال