نگاهی کوتاه به تشدید قوانین سختگیرانه برای پناهندگان و پناهجویان در جمهوری فدرال اتریش

وزیر کشوردولت فدرال اتریش هربرت کیکل
وزیر کشوردولت فدرال اتریش هربرت کیکل

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸-۲۰۱۸-۰۴-۱۷-IranSOS- یوسف مجاب: قوانین پناهندگی در اتریش بارها مورد تغییرات سختگیرانه قرار گرفته اما٬ طرح وزیر کشور دولت دست راستی اتریش هربرت کیکل بسیار گسترده تر از آنی است که تاکنون تجربه شده است. قوانین جدید قرار است که روز چهارشنبه در جلسه هیات وزیران دولت صدراعظم سباستین کورتز مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. وزیر کشور اتریش در گفتگویی با روزنامه اوسترایش که در وین منتشر میشود در این مورد اظهار داشته که:  اقامت پناهندکان تعطیلاتی لغو میشود. ما علاقه زیادی به برقراری نظمی سختگیرانه و بازدارنده داریم تا جلوی امکان سوء استفاده از حقوق پناهندگی گرفته شود.

جزییات قوانین: 

پناهندگان تعطیلاتی: بر این اساس با پناهندگانی که برای تعطیلات بدیدار خانواده خود به کشوری که از آن گریخته اند رفت و آمد میکنند برخورد میشود و بررسی پرونده این افراد بمنظور لغو حکم پناهندگی این افراد بسرعت از سوی اداره پناهندگی صورت میکیرد.

 تلفن همراه:کلیه پناه جویانی که وارداتریش میشون تلفنهای همراه آنها مورد بررسی قرار میکیرد تا راه فرار این افراد از طریق تماسهایی که گرفتنه اند مشخص گردد.مشابه این قانون در اتحادیه اروپا تاکنون در یونان بمورد اجراء کذاشته شده.

 پول نقد:  هر نفر که بیش از ۸۴۰ یورو پول نقد بهمراه داشته باشد (همچنین برای کودکانی که بعنوان همراه همسفر فرد میباشند) مازاد از وی گرفته میشود تا هزینه سه ماهه اول اقامت تامین گردد. پناهجویان اجازه دارند که ۱۲۰ یورو را در نزد خودشان داشته باشند. 

زندان اخراجیها : اگر پناهجویی مورد محکومیت قضایی قرار گیرد و به حبس محکوم شود پس از پایان دوران محکومیت به زندان اخراجیها منتقل خواهد شد.

 محدویت رفت و آمد: چنانچه برای فرد پناهجو حکم ترک خاک اتریش و رفتن به کشور دیگری در اتحادیه اروپا صادر شود آنفرد اجازه ندارد که منطقه محل اقامت خود را ترک کند.

 اقامت در بیمارستان:جناچه فرد پناهجویی در بیمارستان بستری شود موظف است که پس از مرخص شدن از بیمارستان مراتب را به مسولین پلیس بیگانگان اطلاع دهد.

 اعطاء تابعیت اتریش: مدت انتظار برای اعطاء تابعیت اتریش به پناهندگان از شش سال به ده سال افزایش میبابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال