تایید حکم اعدام محمد ثلاث در دیوان عالی

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۴-۲۴-IranSOS- غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از تایید حکم صادره برای راننده اتوبوس حادثه پاسداران در دیوان عالی کشور خبر داد. محمد ثلاث متهم به قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران به سه فقره اعدام، یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این رای در دیوان عالی تایید شده است.

به گزارش هرانا به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده راننده اتوبوس حادثه پاسداران گفت: “دیوان عالی کشور حکم این پرونده را تایید کرده است”.

وی در خصوص زمان اجرای حکم این پرونده گفت: “تمام تلاش مان این است که در اسرع وقت اجرا شود. در حال حاضر پرونده برای طی مراحل قانونی اجرا، به دادسرای اجرای احکام ارسال شده است”.

محاکمه سایر متهمان به زودی

رئیس دادگستری استان تهران در خصوص پرونده تعداد دیگری از متهمان حادثه پاسداران گفت: “پرونده این افراد به دادگاه ارسال شده است و به زودی محاکمه می شوند. تایید شده است که شعبی که این پرونده ها در اولین فرصت تعیین وقت بکنند و رسیدگی انجام شود”.

۸ اسفند سال گذشته بود که حکم اعدام محمدرضا ثلاث متهم به قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران صادر شد. وی به سه فقره اعدام، یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این رای در دیوان عالی تایید شده است.

متهم این پرونده در سه جلسه محاکمه شد که آخرین جلسه، ۲۷ اسفند ماه سال گذشته بود.

بهمن ماه سال ۹۶، تجمع شماری از دراویش گنابادی در خیابان گلستان هفتم پاسداران منجر به درگیری با پلیس شد و در نهایت به خشونت کشیده شد. طبق اعلام پلیس در این درگیری یک راننده منتسب به معترضین با اتوبوسی که در محل پارک شده بود، به سوی گروهی از مأموران آمد و سه نفر از ماموران نیروی انتظامی توسط اتوبوس مذکور و یک بسیجی هم توسط یک ماشین سمند زیر گرفته و کشته شدند، یک بسیجی دیگر هم بر اثر ضرب و شتم کشته شد و ۳۰ مامور نیز زخمی شدند.

پس از صدور کیفرخواست و تفهیم اتهام سه فقره قتل عمدی و اخلال در نظم عمومی به متهم این پرونده و برگزاری سه جلسه دادگاه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، در نهایت حکم قصاص این متهم صادر شد.

محمد ثلاث در اولین جلسه دادگاه نیز از ضرب و شتم خود قبل و پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی گفت و عنوان کرده بود که قصدی برای آسیب رساندن به دیگران نداشته بلکه به دلیل ضرباتی که خورده بود شرایط عصبی را تجربه می‌کرده و به دلیل تمیز نبودن شیشه ماشین امکان دید مناسبی نداشته است.

در نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ نیز حضور پر تعداد نیرو های امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش رو به رو شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند. این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

طی این درگیری صدها تن از دراویش معترض توسط نیروهای امنیتی با خشونت و ضرب و شتم بازداشت و به زندان منتقل شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال