بی‌خبری و تداوم بازداشت معلمان معترض در تجمع سراسری روز پنج‌شنبه

چمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۵-۱۱-IranSOS- در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، روز پنج‌شنبه بسیاری از معلمان بازنشسته و شاغل در شهرهای مختلف ایران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. تجمعات معلمان در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران با برخورد نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و دستکم ۱۵ نفر از جمله “محمد حبیبی، محمد تقی فلاحی، رسول بداقی، علی زلفی، رحمان عابدینی، اسماعیل گرامی، عالیه اقدام دوست، آقای نورایی، آقای غلامی و محمد حسن پوره” در این تجمعات بازداشت شد.

به گزارش هرانا، روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بسیاری از معلمان بازنشسته و شاغل در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. 

این تجمعات در بسیاری از شهرها از جمله تهران، کرمانشاه، اراک، زنجان، مریوان، همدان، جلفا، قزوین، قروه کردستان، بوشهر، دیواندره، خرم آباد، شیراز، سقز، ممسنی، تبریز، اصفهان، ملایر، خراسان شمالی، مهاباد، هرمزگان، بهبهان، رشت، شهرضا، سنندج، مشهد، خمینی شهر، کازرون، اصفهان و مازندران شکل گرفت.

معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر نشان داده و  خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران با حمله نیروهای امنیتی به معترضان، به خشونت کشیده شد و بیش از ۱۵ نفر از جمله “محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، محمد تقی فلاحی دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران، رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان تهران، رحمان عابدینی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان البرز، علی زلفی (زولفی)، محمد حسن پوره، اسماعیل گرامی، عالیه اقدام دوست، آقای نورایی و آقای غلامی” در این تجمع بازداشت شدند.

گزارش شده است تعدادی از بازداشت شدگان به کلانتری ۱۵ خرداد منتقل شده‌اند؛ با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری محمد حبیبی و رحمان عابدینی اطلاعی در دست نیست.

تعدادی از زنان حاضر در این تجمع هنگامی که قصد دفاع از همکاران خود در برابر ضرب و شتم و دستگیری توسط ماموران امنیتی را داشتند، مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار گرفتند. در این بین، چشم یکی از بانوان شرکت کننده در تجمع به شدت آسیب دیده و چند بانوی معلم دیگر نیز مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌اند.

کانون صنفی معلمان تهران در پاسخ به بازداشت این معلمان طی بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شدگان شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

“امروز معلمان در حالی مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی و لباس شخصی قرار گرفتند که عملی جز حضور در یک تجمع مسالمت آمیز به سیاق قبل با پلاکاردهایی با مضمون‌های نافی خشونت و بی عدالتی انجام نداده بودند. نیروهای امنیتی و لباس شخصی معلمان را بر سنگفرش خیابان کشیدند و صورت زنان معلم را با خون رنگین کردند تا صدای حق‌خواهیشان را خفه کنند. کانون صنفی معلمان تهران ضمن محکوم کردن این حمله به معلمان، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این معلمان می‌باشد”.

لازم به ذکر است، محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز مورخ ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

هرانا پیش از این گزارشی از بازداشت شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی معلمان در تهران منتشر کرده بود. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال