هر ساعت، چهار نفر به تعداد زندانیان استان اصفهان اضافه می‌شود

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۰۱-IranSOS- معاون مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان به ازای هر ساعت، چهار نفر به تعداد زندانیان استان اضافه می شود. به گزارش ایسنا، سیروس امینی در مراسم جشن گلریزان در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: زندان یک واقعیت اجتماعی انکار ناپذیر است که متاسفانه بشر نه تنها نتوانست آن را حذف کند بلکه به لحاظ پیچیدگی جوامع بر تعداد زندانیان افزوده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان به ازای هر ساعت، ۴ نفر به تعداد زندانیان استان اضافه می شود. متاسفانه در سال جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی جرائم غیرعمد و رشد ۸ درصدی سایر جرائم هستیم. اگر زندان را آیینه تمام معنای بزهکاری و مشکلات یک شهر بدانیم، هیچ جا بهتر از زندان نیست که مسئولان و متولیان امر به موجودی آن یک نگاهی از عمق جان بیندازند تا ببیند مشکل کار کجاست و چرا بعد از ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد رشد این آمار هستیم.

معاون مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: زمانی که بحث اقتصادی دامان یک تولید کننده را بگیرد به دنبال آن تعدادی از نیروها اخراج می شوند که نهایتا منجر به  مشکلات خانوادگی، درگیری های زن و شوهر و یا خدای ناکرده به انحراف کشیده شدن نان آور خانواده و روی آوردن به اینکه از راه نامشروع قوت همسر و فرزند خود را فراهم کند، می شود.

امینی افزود: انتظار داریم خیران قبل از اینکه نان آور خانواده به زندان بیفتد پیش دستی کنند و همچون ایام گذشته جلسات صلح و سازش را در محله ها و خانه ها راه اندازی کنند و خودشان جشن گلریزان بگیرند، گلاب گردانی کنند و به مشکلات رسیدگی کنند تا فردی سر از زندان در نیاورد.

 وی اضافه کرد: امسال  ۲۱ جشن گلریزان در سراسر استان برگزار شده است. به جز گلپایگان و کاشان که امشب جشن گلریزان دارند، آورده خیران در این مراسم نزدیک به ۳ میلیارد تومان است که با این مبلغ تاکنون توانسته ایم از بین حدود هزار و ۳۰۰ نفر، ۵۷ نفر را به آغوش خانواده بازگردانیم. سال گذشته جشن گلریزان گلپایگان در بین شهرستان های هم وزن خود شاهکار بود.

معاون مدیرکل زندان های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با برگزاری مراسم گلریزان در گلپایگان، کاشان  فولاد مبارکه و اصفهان مبالغ از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سال گذشته بیشتر شود. همچنین استان اصفهان سه سال متوالی است که رتبه اول جمع اوری کمک ها و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را دارد.

امینی با بیان اینکه در سال ۹۵ زندان گلپایگان در بین ۱۴ زندان استان رتبه برتر را کسب کرد یادآور شد: در سال گذشته ۵۶۶ نفر آزاد شدند و امسال نیز بیش از ۵۶۶ میلیارد تومان نیاز است تا هزار ۳۹۴ زندانی جرائم غیر عمدی که در سال گذشته زندانی شدند، آزاد شوند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال