رامین حسین پناهی؛ محرومیت زندانی بیمار از رسیدگی پزشکی

رامین حسین پناهی زندانی سیاسی
رامین حسین پناهی زندانی سیاسی

چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۲۷-IranSOS- رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج از شرایط جسمانی نامناسب و عدم رسیدگی پزشکی لازم رنج می برد و از  اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است. به گزارش هرانا، رامین حسین پناهی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی سیاسی اواخر فروردین‌ماه سال جاری توسط دیوان عالی کشور نیز تائید و سپس به واحد اجرای احکام ابلاغ شد.

یک منبع مطلع از وضعیت رامین حسین پناهی که از نزدیک وضعیت جسمی این زندانی را مشاهده کرده بود در رابطه با آخرین وضعیت او به هرانا گفت: “علاوه بر تمام شرایط نامناسب جسمانی، رامین از عفونت کلیوی رنج می برد. این جوان طی این مدت چندین مرتبه جهت انجام معاینات و آزمایشات به بهداری زندانی سنندج مراجعه کرده است. نتیجه آزمایش های به عمل آمده نشان میدهد وی به عفونت کلیوی دچار شده است”.

این منبع در رابطه با رسیدگی پزشکی به این زندانی سیاسی افزود: “علیرغم فقدان امکانات لازم پزشکی در بهداری زندان سنندج، رامین حسین پناهی از دریافت رسیدگی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم است. مراجعه آقای حسین پناهی به بهداری این زندان، صرفا با دریافت یک بسته قرص خاتمه می یابد این درحالی است که این زندانی دچار عفونت شدید در ناحیه کلیه و زخم های ناشی از گلوله هایی که در زمان دستگیری به وی اصابت کرده است”.

این منبع به هرانا گفت: “آقای حسین پناهی جهت دریافت رسیدگی پزشکی و اعزام به مراکز درمانی، بارها به ریاست زندان مراجعه کرده است که بی نتیجه مانده است. رامین در پی درخواست های مکرر برای دریافت دارو از خارج از زندان، نهایتا موفق به دریافت آمپول تجویز شده توسط دکتر بهداری زندان شد ولی تزریق آن نیز موثر واقع نشد و کماکان دردها و عفونت های این زندانی رو به افزایش است.”

در همین رابطه وکیل این زندانی خواستار اعزام پزشک متخصص از خارج زندان به داخل زندان جهت انجام معاینات لازم شده است.

در حال حاضر رامین حسین پتاهی کماکان در “بند قرآنی (یک)” زندان سنندج به سر می برد.

در طول مدت حضور این زندانی در زندان سنندج بارها گزارشاتی از کارشکنی مسئولان در ملاقاتهای او با خانواده اش منتشر شده است.

منبع نزدیک به رامین حسین پناهی ضمن تایید کارشکنی در ملاقاتها به گزارشگر هرانا گفت: “طی این یکسالی که ملاقاتهای رامین با کارشکنی روبرو بوده، تلاشهای زیادی توسط خانواده و وکیل برای حل مشکل صورت گرفته است اما نهایتا دادگاه اعلام کرده است که اداره اطلاعات باید اجازه را صادر کند”.

لازم به اشاره است حسین احمدی نیاز وکیل مدافع رامین حسین پناهی طی روزهای گذشته از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داده بود.

حسین احمدی نیاز امروز ۶ تیرماه ۱۳۹۷ نیز در نامه ای به رئیس قوه قضاییه ایران، نوشت: “یکی از موکلین اینجانب بنام رامین حسین‌‌‌‌پناهی به استناد رای شعبه اول محاکم انقلاب اسلامی به اتهام «بغی» محکوم به اعدام گردیده است که در شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور ابرام گردیده و با عنایت به ارجاع پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام کیفری سنندج و با در نظر گرفتن این امر که طرف دعوی متهم به بغی، حکومت است که خصیصه اصلی حکومت در چنین جرایمی، بردباری، صبوری و سعه‌‌‌‌صدر و گذشت و عدول از اعدام است که حضرتعالی به عنوان فقیه عالیقدر نیک می‌‌‌‌دانید که حضرت علی در برخورد با مخالفین خود نیز چنین رویه‌‌‌ای اتخاذ می‌‌‌‌کرد و با لحاظ کردن این امر که موکل اینجانب فاقد شاکی خصوصی است، فلذا با توجه به اینکه نگاه والدین سالمند موکل به قلم و تصمیم نیک حضرتعالی است و با عنایت به هفته قوه قضاییه و درخواست و تقاضای آحاد و طبقات مختلف شهروندان جامعه در برخورداری رامین حسین‌‌‌پناهی از رأفت اسلامی و بهره‌‌‌‌مندی از تاسیسات حقوق انسانی مصرح و موجود در قانون اساسی، قانون مجازات و قانون آیین دادرسی کیفری است که او را شایسته بخشودگی و رهایی از اعدام می‌‌‌‌‌دانند.

لذا استدعای صدور دستو توقف فوری اجرای حکم و برخورداری موکل از بخشودگی و عفو مجازات اعدام را دارد. اطمینان داریم که دستور ارزشمند حضرتعالی در توقف اجرای حکم و حذف مجازات اعدام موکل و دادن فرصت رسیدگی مجدد به مشارالیه مصداق عینی تحقق عدل و انصاف در قوه قضاییه خواهد بود و این قوه ملجاء و پناهگاه پدر و مادر پیر رامین حسین پناهی خواهد بود”.

پیشتر آگنس کالامار، گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی، داینوس پورس، گزارشگر ویژه حق قابل قبول سلامت جسمی و روانی زندانیان و نیلز ملزر، گزارشگر ویژه شکنجه و مجازات های بی رحمانه، غیرانسانی یا تحقیر آمیز سه تن از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد، روز دوشنبه مورخ ۲۸ خردادماه ۱۳۹۷، با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف فوری حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام شدند.

همچنین بیست و هشت تن از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای خواهان لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال