یک زندانی در زندان لاکان رشت اعدام شد

سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۷-۲۴-IranSOS- یک زندانی که به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، روز شنبه ۳۰ تیر ماه، در زندان مرکزی رشت (لاکان) اعدام شد. به گزارش هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۳۰ تیر ماه، حکم اعدام یک زندانی در محوطه زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد. این زندانی که به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، “سیدمرتضی محمدی” نام داشت.یک منبع مطلع گفت: “مرتضی اهل رشت بود و با دختری به نام فریبا دوست شد و در یک دعوا در جنگل‌های سراوان وی را به قتل رساند و جسدش را آتش زده بود. این اتفاق سال ۱۳۹۴ افتاد. مرتضی یک پسر ۹ ساله داشت که در هنگام اجرای حکم در مقابل در زندان حضور داشت.”

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) دست کم ۳۲۲ شهروند اعدام شدند و ۲۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۲۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال