محمد ثانی، معلم بوشهری به حبس و شلاق محکوم شد

چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۵-۲۷-IranSOS- محمد ثانی، معلم ساکن بوشهر، به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. به گزارش هرانا،، محمد ثانی، معلم مدارس استثنایی در بوشهر در رابطه با فعالیت های صنفی خود به اتهامات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “اتهام منتسب به این معلم بوشهری مربوط به اعتراضات سراسری معلمان در سال ۹۴ است. شاکی اولیه آقای ثانی فرمانداری شهرستان دشتستان بوده که در جریان تجمع معلمان در سال ۹۴ و در پی توهین فرماندار به معلمان متحصن و پاسخ محمد ثانی به وی پرونده‌ای برای این معلم تشکیل شده بود”.

اعتراضات معلمان در ایران چند سالی است که بطور مداوم برگزار می‌شود و تاکنون هیچ نشانه‌ی مثبتی از سوی دولت در راستای رسیدگی به خواسته‌های آنان دیده نشده است و تعداد زیادی از فعالان صنفی این گروه نیز یا به زندان افتاده یا از کار اخراج شده‌اند.

در همین راستا معلمان و فرهنگیان کشور در مهر ۹۴ برای آزادی همکاران در بند و احقاق مطالبات صنفی خود اقدام به برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز در تهران و سایر استان‌های دیگر کردند و خواستار آزادی همکاران در بند و رسیدگی به وضعیت بد معیشتی خود شده بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال