سه زندانی در زندان بجنورد اعدام شدند

سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۸-۳۱-IranSOS رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت که سه زندانی به اتهام “سرقت مسلحانه”، سحرگاه امروز در زندان مرکزی بجنورد اعدام شدند. به گزارش هرانا به نقل از صدا و سیما، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: “این سه نفر، سال ۹۳ با اسلحه جنگی کلاشینکف، اقدام به سرقت از یک طلافروشی در شهرستان مانه و سملقان کرده بودند”.

اسدالله جعفری افزود: “همه مراحل دادرسی این سارقان با رعایت حقوق متهم انجام شد”.

در بررسی سوابق این سه متهم که البته اهل خراسان شمالی نیز نبودند، مشخص شد دارای سوابق متعدد از جمله “سرقت وسایل نقلیه” در ۱۳ شهرستان پنج استان کشور هستند.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) دست کم ۳۲۲ شهروند اعدام شدند و ۲۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۲۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال