وزیر اطلاعات رژیم ایران درباره اعطای گرین کارت به فرزندان مقامات در صحن علنی پاسخ می‌دهد

یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۸-۰۵-IranSOS- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلالی نماینده تهران از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به ۲۵۰۰ نفر از مقامات و فرزندان آنها توسط دولت در جریان مذاکرات برجام قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.به گزارش ایسنا، علی نجفی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات آقای محبی‌نیا نماینده میاندوآب و آقای جلالی نماینده تهران تشکیل شد.

وی در توضیح سوال محبی‌نیا گفت: آقای محبی‌نیا درباره اقدامات وزارت اطلاعات جهت مقابله با بحران‌ها و اتفاقات احتمالی امنیتی سوالی را مطرح کرد. وزیر اطلاعات در پاسخ ضمن تاکید بر وظایف ذاتی وزارت اطلاعات و اشراف کامل بر تهدیدات علیه امنیت ملی به تشریح برخی اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه پرداخت.

نجفی افزود: طبق توضیحات وزیر اطلاعات کار این وزارتخانه کار ظریف و حساسی است. وزارت اطلاعات در شناسایی و مقابله با چالش‌ها و پیشگیری از مسائل پیش رو کارکرد درخشانی دارد و گزارشات و ارزیابی‌های خود را به مقامات مربوطه ارائه کرده است.

به گفته وی، محبی‌نیا از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال جلالی نماینده تهران اشاره و اظهار کرد: آقای جلالی درباره صحت خبر منتشر شده در رسانه‌ها درخصوص اعطای حق شهروندی (گرین کارت) به ۲۵۰۰ نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها توسط دولت آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام سوالی را مطرح کرد.

وی افزود: آقای علوی در پاسخ موکدا این موضوع را تکذیب کرد و آن را از اساس نادرست عنوان نمود. علی‌رغم این توضیحات آقای جلالی با اشاره به اهمیت موضوع و بازتاب گسترده آن در محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع نشد و سوال را به هیات رئیسه ارجاع داد تا آقای علوی این توضیحات را جهت تنویر افکار عمومی در صحن علنی مجلس ارائه کند.

نجفی با اشاره به بررسی طرح الحاق یک تبصره به بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه مصوب ۱۳۵۱ در این کمیسیون گفت: طراحان این طرح استدلال‌های خود را بیان کردند. بعد از اعلام نظر موافقان و مخالفان در نهایت این طرح تصویب شد.

به گفته نجفی، این طرح یک ماده واحده دارد که در آن آمده است: شرکت در مسابقات ورزشی، المپیادها و مسابقات و همایش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران با تایید مراجع ذی‌ربط جزء موارد مذکور در این بند محسوب می‌شود. شوهر حق دارد نسبت به تصمیم دادستان ظرف مدت ۱۰ روز بعد از ابلاغ به دادگاه صالح اعتراض کند. خروج زنان از کشور به قصد حج واجب برای یک بار از شمول حکم این بند مستثنا بوده و نیاز به اجازه کتبی شوهر یا دادستان وجود ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال