دادستان کرج: جوان ۲۶ ساله در گوهردشت در اعتراضات کشته شد

یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۸-۰۵-IranSOS- دادستان کرج از کشته شدن یک جوان ۲۶ ساله در اعتراضات گوهردشت کرج خبر داد و مدعی شد که “این جوان توسط تجمع‌کنندگان کشته شده است”. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، حاجی‌رضا شاکرمی ادعا کرد: “در پی اعتراضات چند شب گذشته در گوهردشت کرج تیری از سوی تجمع‌کنندگان به جوانی که در بین آنها بوده شلیک شده است”.وی افزود: “تعدادی تیر نیز به ماموران حاضر شلیک شد که این جوان از پشت مورد اصابت تیر قرار گرفت و کشته شد”.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه جزئیات این موضوع در حال بررسی است، بیان کرد: “سه نفر از نیروهای انتظامی استان البرز  نیز با سنگ و چاقو مصدوم شدند”.

گفتنی است که در اعتراضات شب‌های گذشته کرج یک‌ نفر به ضرب گلوله کشته شد.

بنابر ادعای رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی حدود ۲۰ نفر در این اعتراضات بازداشت شده‌اند، هر چند باید اشاره کرد منابع غیردولتی تعداد بازداشت شدگان را بسیار بیشتر از این تعداد تخمین می‌زنند.

در گزارشی دیگر، مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد کرج گفت: “معترضان با سنگ و آجر نمای حوزه علمیه ماهدشت را هدف قرار دادند و شیشه‌های نمازخانه را شکستند و شعار سر می‌دادند”.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد ادامه داد: “این افراد توسط نیروهای ضدشورش متفرق و جمع‌آوری شدند و پلیس هم اکنون خانه به خانه آنان را مورد شناسایی قرار داده و در حال دستگیری آنان است”.

حجت الاسلام هندیانی افزود: “تاکنون تعدادی از این افراد دستگیر شده‌اند و عملیات یافتن معترضان ادامه دارد”.

گفتنی است که از روز سه‌شنبه ۹ مردادماه شماری از مردم در اعتراض به مشکلاتی نظیر شرایط بد اقتصادی، بیکاری، گرانی و افزایش نرخ ارز در شهرهای مختلف کشور اقدام به برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی کردند.

گرانی و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل اعتراضات مردم از دی‌ماه ۹۶ تاکنون بوده است.

هرانا پیش از این گزارشی از پنچمین روز موج جدید اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران نسبت به وضعیت اقتصادی را منتشر کرده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال