سها مرتضایی، دانشجوی دانشگاه تهران به ۶ سال حبس محکوم شد

سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران
سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۹-۱۷-IranSOS- سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود به شش سال حبس تعزیری و دوسال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد.به گزارش هرانا، سها مرتضایی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم انسانی و دبیر صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی همچنین به مدت دو سال از عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محروم شده است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۶ دیماه ۹۶ در گزارشی آماری در ارتباط با بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه از بازداشت سها مرتضایی خبر داده بود.

وی به دلیل پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

لازم به یادآوی است این فعال دانشجویی پیشتر نیز در طی سلسله بازداشت های اواخر دی ماه سال ۹۳ به‌همراه زهرا خندان، فرشته طوسی و پرستو بیرانوند از فعالین دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی بازداشت و پس از حدود دو ماه در بهمن ماه همان سال آزاد شد.

در اعتراضات اخیر که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ دادند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال