‎تجمعات اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه هرمزگان

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به شرایط بد رفاهی دانشگاه بویژه وضعیت نابسامان و اسف بار سرویس رفت و برگشتشان، طی هفتهٔ گذشته چهار روز پیاپی دست به تجمع اعتراض آمیز جلوی درب ساختمان ریاست دانشگاه و درب خروجی دانشگاه زدند. با توجه به موقعیت جغرافیایی دانشگاه هرمزگان و قرار گرفتن این دانشگاه در کیلومتر ۹ جاده بندرعباس-میناب سرویس مناسب رفت و برگشت این دانشگاه به شهر از ابتدایی‌ترین ملزومات دانشجویان به حساب می‌آید.

بدلیل عدم پیگیری و چاره اندیشی و تدبیر نا‌مناسب مسئولان دانشگاه برای رایزنی و انعقاد قرارداد جدید و پرداخت بدهی پیشین این نهاد به سازمان اتوبوسرانی در فرصت یک ماهه با پایان مهرماه و اتمام توافق موقتی مابین دانشگاه و سازمان اتوبوسرانی آن سازمان طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت که از چهارم آبان ماه به تعداد بسیار محدودتری (اتوبوس و مسیر آن) ارائه خدمات خواهد داشت.
‎پس از آگاهی از این اطلاعیه دانشجویان روز چهارشنبه بعدازظهر (۱/۸/۹۲) در محل پارکینگ دانشگاه دست به تجمع زدند. پس از به نتیجه نرسیدن تجمع روز چهارشنبه دانشجویان روز شنبه (۴/۸/۹۲) نیز دست به اعتراض زده و در مقابل ساختمان مرکزی تجمع کردند و خواستار پاسخ مسئولان ذیربط شدند. دانشجویان از پاسخ تکراری مسئولان قانع نشدند و روز یکشنبه (۵/۸/۹۲) نیز اعتراضات خود را ادامه دادند. نمایندگان دانشجویان طی جلسه‌ای با ریاست دانشگاه-دکتر نوحه گر- مشکلات و مسائل را گوشزد کرده وخواستار رفع آن در کوتاه‌ترین زمان شدند. دکتر نوحه گر در پاسخ به دانشجویان به جلسه روز سه شنبه هفتم آبان ماه اشاره کرد و وعده رفع مشکلات را داد.
‎لیکن فردای آن روز یعنی دوشنبه (۶/۸/۹۲) دانشجویان با هجمهٔ تبلیغاتی (مظلوم نمایی) مسئولان در رسانه‌های داخلی مواجه شده و این امر موجب خشم مجدد آن‌ها شد. روز دوشنبه اخباری در صدا و سیمای استان هرمزگان و همچنین در خبرگزاری فارس مبنی بر اعتراض دانشجویان بدلیل نارسایی‌های خدمات سازمان اتوبوسرانی منتشر شد که این امر موجب آشفتگی هرچه بیشتر فضای ملتهب این روزهای دانشگاه هرمزگان شد. چراکه دانشجویان از کارشکنی مسئولان دانشگاه و بدهی‌های دانشگاه به سازمان اتوبوسرانی آگاهی داشتند و این فرافکنی بار دیگر دانشجویان را بر آن داشت تا روز سه شنبه (۷/۸/۹۲) دست به تجمعی دیگر در مقابل دفتر ریاست دانشگاه زده و اینبار خواستار توضیحاتی مبنی بر این فرافکنی باشند.
‎در روز سه شنبه مورخ ۷/۸/۹۲ مسئولین دانشگاه و سازمان اتوبوسرانی جلسه‌ای در جهت رفع مشکلات موجود ترتیب دادند که پس از به نتیجه نرسیدن آن نشست و آگاهی دانشجویان دانشگاه هرمزگان از بی‌نتیجه ماندن آن جلسه، بار دیگر در حرکتی خود جوش، تعداد کثیری از دانشجویان ساعت ۱۸ تا ۲۱ چهارشنبه (۸/۸/۹۲) دست به تحصن زده و با نشستن در مقابل درب خروجی دانشگاه از تردد سرویس‌ها جلوگیری کردند تا شاید صدای ایشان به گوش مسئولین ذیربط برسد؛ لیکن با وجود حضور معاون دانشجویی (دکتر شکراللهی) در حاشیه این تحصن، باز هم دانشجویان با بی‌توجهی مسئولین مواجه شده و بار دیگر صدای ایشان در بیابان‌های هرمزگان به گوش هیچ نهادی فرا‌تر از دانشگاه نرسید…!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال