‎آیا باران‌های شب گذشته در خوزستان باران های اسیدی بوده ؟

یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ – ایسنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شب گذشته، شنبه (۱۱ آبان) ۶۰۰ نفر از شهروندان اهوازی به دلیل مشکلات تنفسی و با علایم تنگی‌نفس، سرفه و حالت آلرژی به بیمارستان‌های مختلف اهواز مراجعه کردند. دکتر محمد علوی در گفت‌وگو با (ایسنا) -منطقه خوزستان- با بیان این که این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند، اظهار کرد: نظرهای مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ این‌که در هوا مواد حساسیت‌زایی بوده که همراه با باران وارد محیط شده‌ یا این‌که موادی به محیط اضافه شده، اطلاعات خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که این مراجعات پس از وقوع بارندگی در اهواز اتفاق افتاد، ادامه داد: کارشناسان محیط زیست خوزستان درحال بررسی دلیل این اتفاق هستند.
‎رییس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به این که آیا بارش‌های شب گذشته در اهواز، باران‌های اسیدی بوده است؟ تصریح کرد: بارش باران اسیدی و آلودگی محیطی در حد یک حدس و گمان است که کارشناسان در حال بررسی احتمال آن هستند.
‎علوی گفت: بجز بیمارانی که در شب گذشته با این علایم به مراکز درمانی مراجعه کردند، گزارش جدیدی از مراجعه به بیمارستان‌ها نشده است. بیمارستان‌ها نیز در جریان این اتفاق و با توجه به تعداد مراجعه‌کنندگان، با کمبود اکسیژن مواجه نشدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال