‎مخالفت با آزادی مشروط فرزانه پرویزی از زندان ورامین

يكشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ –  هرانا – مسئولین با آزادی مشروط فرزانه پرویزی زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین مخالفت کردند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزانه پرویزی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در تاریخ ۶ دی ماه ۸۸ (عاشورا) بازداشت و پس از طی مدتی در سلول انفرادی بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

وی پس از چند ماه با قید وثیقه از زندان آزاد و سپس در دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور و توهین به مقدسات” به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “وی در پی محکومیت در دادگاه انقلاب در زمستان گذشته خود را به زندان معرفی کرد و اکنون در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود. در دادگاه وی را بدلیل اقدام علیه امنیت کشور و توهین به مقدسات محاکمه کردند و مدعی شدند فرزانه قرآن را پاره کرده است. که اتهام دروغی به وی بود.”
‎این منبع در ادامه گفت: “فرزانه پرویزی در یکی از خبرگزاری‌های دولتی به نام به کار خبرنگاری و ژورنالیستی مشغول بوده است.”
‎وی در پایان خاطر نشان کرد: “فرزانه از مشکلات حاد قلبی رنج می‌برد و باید بصورت مرتب دارو مصرف کند و تحت نظر پزشک متخصص باشد. ادامه نگهداری وی در زندان برای سلامتیش بسیار خطر ناک است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال