رهایی ۲ زندانی‌ در ارومیه از اعدام/ ۵ تن در بوشهر نجات یافتند

یکشنبه ۱۶ دیماه٬ ۱۳۹۷-۱۸:۴۵:۴۷۲۰۱۹-۰۱-۰۶-IranSOS- دو زندانی متهم به “قتل” محبوس در زندان ارومیه با پرداخت دیه و رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. همچنین رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت که طی ۹ ماهه سال جاری ۵ زندانی محکوم به اعدام در این استان از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش هرانا به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی ارومیه، ۲ نفر از زندانیان محکوم به اعدام با گذشت اولیاء دم در پای چوبه دار از مرگ رهایی یافتند.

هویت این دو زندانی “چنگیز ایرانی” از بند ۱ روان درمانی و “پژمان پیری” از بند ۳-۴ عمومی توسط هرانا احراز شده است.

صفری مدیر زندان مرکزی ارومیه در این خصوص گفت : “چنگیز ایرانی” از سال ۸۷ و “پژمان پیری” که از سال ۹۲ با محکومیت اعدام در زندان ارومیه تحمل حبس می‌کردند بعد از طی مراحل قانونی با گذشت اولیای دم مورد بخشش قرار گرفتند”.

پیشتر در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۹۷ هرانا گزارش کرده بود که “چنگیز ایرانی” و “پژمان پیری” با اخذ مهلت از اولیای دم برای پرداخت دیه به ترتیب به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان از پای چوبه دار به بند بازگشتند.

هرانا در تاریخ ۹ دی ماه از انتقال این افراد به سلول‌های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام خبر داده بود.

لازم به ذکر است چنگیز ایرانی پیشتر نیز در تاریخ ۹ مهرماه ۹۷ جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده و روز بعد با کسب مهلت جهت تامین وثیقه از اولیای دم مقتول از پای چوبه دار به بند بازگشته بود.

رهایی از اعدام ۵ زندانی در بوشهر طی ۹ ماهه سال جاری

به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: “امسال ۵ پرونده اعدام در استان با تلاش مردم و شوراهای حل اختلاف منتهی به رضایت شد”.

علی جمادی گفت: “در ۹ ماهه اول سال گذشته درصد پرونده‌های سازش شده در مقایسه با پرونده‌های قابل سازش ۲۸ درصد بوده است. در ۹ ماهه امسال ۵ پرونده قصاص نفس در استان با تلاش مردم و شوراهای حل اختلاف منتهی به رضایت شد اما این رقم در سال گذشته ۷ پرونده بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال