سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شد

سپیده قلیان٬ فعال مدنییکشنبه ۳۰ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۲۱-IranSOS- صبح امروز سپیده قلیان، طی یادداشتی از بازداشت دوباره خود خبر داد. این فعال مدنی شب گذشته در واکنش به پخش فیلمی از اعترافات اجباری خود در صدا و سیمای ایران با تاکید بر شکنجه شدنش در دوران بازداشت در صفحه شخصی خود نوشته بود “حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم”. گزارش شده که برادر خانم قلیان نیز صبح امروز همراه با وی بازداشت شده است.

به گزارش هرانا، صبح امروز یک‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، سپیده قلیان در پی واکنش به پخش اعترافاتش در صداوسیمای ایران در منزل پدری بازداشت شد.

سپیده قلیان صبح امروز با نوشتن “بازداشت شدم” در صفحه شخصی خود از بازداشت دوباره خود خبر داد.

این فعال مدنی شب گذشته در واکنش به پخش فیلمی از اعترافات خود نوشته بود: “این تصاویری که از من پخش شد گواه دیگری در اثبات حرف‌هایم مبنی بر شکنجه شدن در طول مدت بازداشتم بود. جدی‌تر از قبل به پیگیری شکنجه شدنم خواهم پرداخت و حالا که اعترافاتم پخش شد خواهان علنی برگزار شدن دادگاهم هستم”.

تلویزیون ایران شب شنبه ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه را نمایش داد که در آن گفته بودند با گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران ارتباط دارند.

گزارش شده که برادر سپیده قلیان نیز صبح امروز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

سپیده قلیان در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه به همراه دستکم ۱۹ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ آذرماه با قرار وثیقه آزاد شده بود.

 

سپیده قلیان متولد ۱۳۷۴و فعال مدنی اهل اهواز پیشتر نیز در تاریخ ۶ اسفند ۹۵ در منزل پدری بازداشت و در تاریخ ۱۱ اسفندماه همان سال با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز آزاد شده بود.

اسماعیل بخشی یکی از فعالان کارگری بازداشتی شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز که همزمان با سپیده قلیان بازداشت شده بود در تاریخ ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷ با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی در روز ۱۴ دی‌ماه طی نامه‌ای از شکنجه‌های دوران بازداشتش نوشته بود و وزیر اطلاعات را به مناظره در برنامه زنده تلویزیونی دعوت کرده بود که با واکنش‌های گوناگونی از سوی دولت، قوه قضاییه و مجلس ایران روبرو شد.

لازم به ذکر است علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است که هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال