رهایی از اعدام یک زندانی در شیراز

یکشنبه ۳۰ دیماه٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۱-۲۰-IranSOS- رئیس شوراهای حل اختلاف فارس از رهایی یک زندانی متهم به “قتل” از اعدام با گذشت اولیای دم خبر داد و گفت که “این مورد سی و دومین پرونده قتل محکوم به اعدام است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است”. بنا بر خبری دیگر رئیس کل دادگستری استان یزد گفت که از ابتدای امسال تاکنون هفت زندانی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: “با گذشت اولیای دم، سی و دومین بخشش متهم به قتل در سال ۹۷ با کمک اعضا و کارکنان شعبه ۷۶ ویژه صلح و سازش استانی فارس رقم خورد”.

سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس، اظهار داشت: “در جریان یک نزاع و ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد در سال ۹۳ در شیراز جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل به بزه خود اقرار و بازداشت شد و در نهایت مقدمات اجرای حکم اعدام فراهم گردید”.

سید عبدالمهدی موسوی افزود: “با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۷۶ ویژه صلح و سازش استانی پس از برگزاری ۱۸ جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم رضایت شکات حاصل و اولیای دم رضایت خود را اعلام و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند”.

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس اضافه کرد: “این مورد سی و دومین پرونده قتل محکوم به اعدام است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم گردیده است”.

رهایی ۷ محکوم به اعدام از چوبه دار در ۹ ماه سال جاری

به گزارش میزان، محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شورا‌های حل اختلاف در جمع مسئولان قضایی و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: “از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۵۲ هزار و ۳۶۵ پرونده جهت رسیدگی در مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده است”.

این مقام قضایی گفت: “از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف تنها ۳۵ هزار فقره از پرونده‌ها قابلیت صلح و سازش داشته است”.

وی با اشاره به اخذ رضایت در ۷ پرونده اعدام در ۹ ماه سال جاری، اظهار داشت: “جلوگیری از اجرای حکم اعدام در ۷ فقره پرونده و تلاش در جهت صلح و سازش در این پرونده‌ها را می‌توان از شاخص‌ترین پرونده‌های منتهی به سازش شده شورا‌های حل اختلاف در استان ذکر کرد”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال