آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی-امنیتی؛ حمیدرضا امینی و لاله زاری از اوین و ۵ زندانی از تهران بزرگ

جمعه ۲۶ بهمن٬ ۱۳۹۷-۲۰۱۹-۰۲-۱۵-IranSOS- در ادامه موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی، گزارش شده است در اولین سری از آزادی‌ها، روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه حمیدرضا امینی و بهفر لاله زاری دو زندانی محبوس در زندان اوین از این محل آزاد شده‌اند. همچنین تعداد زندانیان سیاسی که در زندان تهران بزرگ شامل آزادی زودهنگام به مناسبت ۲۲ بهمن می‌شوند به ۵ تن افزایش یافته است هر چند بر خلاف زندانیان اوین به این دسته از زندانیان گفته شده است تا پایان بهمن ماه برای آزاد شدن باید منتظر بمانند. موج جدید آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی که به مناسبت ۲۲ بهمن آغاز شده تاکنون شامل ۲۶ زندانی یا محکوم سیاسی شده است.

به گزارش هرانا، در ادامه موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی که کمتر از یکسال محکومیت دارند، شب یکشنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۷ دو تن دیگر از زندانیان محبوس در زندان اوین آزاد شدند.

هویت زندانیان آزاد شده “حمیدرضا امینی و بهفر لاله زاری” توسط هرانا احراز شده است.

ین دو زندانی به همراه محمد یوسفی در شب ۲۱ بهمن ماه از زندان اوین آزاد شدند که هرانا گزارش آزادی آقای یوسفی را پیش‌تر منتشر کرده بود. اما تایید آزادی آقایان امینی و لاله زاری تاکنون میسر نشده بود.

حمیدرضا امینی، از ۱۱ آذرماه سال گذشته به حکم شعبه‌های ۹ دادگاه کیفری و ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهامات مختلفی از جمله تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محکوم شده بود از زمان بازداشت در زندان اوین به سر می برد.

در مورد جزییات پرونده بهفر لاله زاری دیگر شهروند آزاد شده در ۲۱ بهمن ماه اطلاعات تایید شده ای کماکان در اختیار هرانا نیست هر چند لازم به اشاره است “رضوانه احمدخانبیگی” همسر آقای لاله زاری نیز با شرایط مشابهی از چند هفته پیش تاکنون در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد.

از سوی دیگر پیرو گزارش ۲۵ بهمن ماه هرانا، در خصوص آزادی چند زندانی که ۳ تن آنان از زندانیان تهران بزرگ بودند، گزارش شده است علیرغم اعلام اعطای عفو به این افراد، آنها کماکان در زندان به سر می‌برند.

بنابر آخرین گزارشات دریافتی، عفو مورد اشاره شامل ۵ زندانی در تهران بزرگ شده است. هویت این زندانیان عبارت است از “سید محمد فلاح چای، فرشید رستمی، مجید کریم نژاد، حسین دژانگاهی و فرشید سعیدی“.

با این حال علیرغم ابلاغ آزادی زودهنگام و در حالی که خانواده‌های این زندانیان در انتظار آزادی آنان بودند، مسئولین زندان به آنها اطلاع دادند که روند آزادی آنان به تدریج و تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه صورت خواهد گرفت بنابراین باید منتظر بمانند.

این آزادی‌های زودهنگام به مناسبت ۲۲ بهمن و تحت عنوان عفو برای حدود ۵۰ هزار زندانی صورت می‌گیرد و شامل درصد بسیار کمی از زندانیان سیاسی یا امنیتی می‌شود که هم اکنون در زندان هستند و محکومیت قطعی به یک سال حبس یا کمتر از آن دارند یا بیرون از زندان هستند و محکومیت قطعی به ۶ ماه حبس دارند.

از زمان آغاز اجرایی شدن این عفو از شب ۲۱ بهمن ماه تاکنون دست کم ۲۶ زندانی یا محکوم به نام‌های مصطفی ترک همدانی، صبا کردافشاری، یاسمن آریانی، آذر حیدری، سید محمد فلاح چای، فرشید رستمی، مجید کریم نژاد، حسین دژانگاهی، فرشید سعیدی ، حسین فرخ‌پور، مجید عزیزی، امین زنده دل، ایوب ساعدی، محمد خالدزاده، جمال کرمانی، محمد یوسفی، حمیدرضا امینی، بهفر لاله زاری، فرزاد دلآرام، فرهاد سرافراز، شهرام منصور، وحید دانا، سعید عابدی و ادیب حق پژوه، شاهین برزگر و امیر چمنی شامل این آزادی زودهنگام یا توقف اجرای حکم شده‌اند. هر چند زندانیان تهران بزرگ کماکان در انتظار اجرایی شدن این ابلاغ و آزاد شدن از زندان به سر می‌برند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال