‎بازرسی و توهین به زندانیان سیاسی در زندان ارومیه

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – مامورین زندان بند سیاسی زندان ارومیه را مورد بازرسی قرار داده، به زندانیان توهین کرده، تلفن‌ها را قطع کرده و در حمام‌ها را بستند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه (زندان دریا) مورد بازرسی مسئولین زندان قرار گرفت. یکی منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “مدیر داخلی زندان آقای حیدر پسندیده به همراه ۵ یا ۶ زندان‌بان به بند سیاسی این زندان مراجعه کرده و تخت زندانیان سیاسی را مورد بازرسی قرار داده و ضمن تخریب اموال زندانیان برخی از وسایل ایشان را نیز ضبط نمودند.”

وی در ادامه بیان کرد: “از زمانی که هوا سرد شده برخی از زندانیان به‌دلیل نداشتن پوشاک مناسب به مراسم صبح‌گاهی نمی‌روند. آقای حیدر پسندیده ضمن توهین به این زندانیان تلفنهای بند را قطع کرده و در حمام‌های بند را قفل کرد. وی اعلام کرد زندانیان در طول هفته فقط یک روز حق استفاده از حمام را دارند.”
‎وی در پایان خاطر نشان کرد: “مدیرداخلی زندان حتی به آیین زندانیان نیز توهین کرده و جانمازی‌ها را به سطل زباله انداخته و گفته شما که نماز نمی‌خوانید، شما که مسلمان نیستید.”
‎لازم به ذکر است هفته گذشته جمعی از زندانیان سیاسی در پی اعدام حبیب الله گلپری‌پور در زندان مرکزی ارومیه اقدام به برگزاری مراسم یادبودی برای وی نمودند که برخی از زندانیان عادی نیز در این مراسم شرکت کردند و در پی شرکت این زندانیان در مراسم مذکور حفاظت زندان ضمن احضار زندانیان عادی اقدام به تهدید ایشان نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال