‎درخواست پایان اعتصاب غذا توسط خاتمی و خانواده‌ زندانیان سیاسی

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – سید محمد خاتمی و جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در پیام‌هایی جداگانه به چهار زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، از آنان درخواست کرده‌اند که به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان دهند. به گزارش کلمه، سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان در پیامی به معصومه دهقان همسر عبدالفتاح سلطانی از وی و سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، خواست که برای حفظ سلامت و تندرستی خویش که برای خود، خانواده و جامعه ایرانی واجب و ضروری است هرچه زود‌تر به اعتصاب غذایشان پایان دهند.

سیدمحمد خاتمی در این پیام ضمن تشکر از حس انسان دوستی و توجه آقایان سلطانی، دلیرثانی، مدنی و خدایی به رعایت حقوق انسانی همه زندانیان سیاسی بیمار، اظهار امیدواری کرد که مسئولین قوه قضائیه هرچه سریع‌تر خواسته‌های مشروع و قانونی آنان را مورد رسیدگی قرار دهند و اجازه ندهند که زندانیان سیاسی محروم از حقوق خویش و خانواده‌های آنان، بیش از این رنج ببینند.
‎همچنین خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز در پیامی به زندانیان اعتصاب کنندهٔ زندان اوین یادآور شده‌اند که هنوز داغ هدی صابر در دل‌های ما تازه است و هنوز خلأ وجود ارزشمند او که با بی‌توجهی مسئولان به شهادت رسید، در همه حیطه‌های خدمت رسانی‌اش پر نشده و بر همین اساس تحمل هر گونه آسیبی هرچند در مقیاسی کوچک‌تر در وسع و طاقت ما نیست. انتظار داریم بیش از این موجبات نگرانی خانواده‌های خود و ما و ملت شریف ایران را که هر از چند گاهی در دلهره و دلواپسی این گونه اعتصابات و اعتراضات پرهزینه زندانیان سیاسی به سر می‌برند، فراهم نیاورید و با‌‌‌ همان قلب‌های رئوف و مهربانتان درخواست‌های انسانی ما را بپذیرید.
‎عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی از ظهر روز شنبه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب کنندگان خواسته‌اند که بیماران محبوس به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده و بتوانند از حق مرخصی درمانی بهره‌مند شوند.
‎متن کامل پیام خانواده‌های زندانیان سیاسی به شرح زیر است:
‎السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
‎جناب آقایان عبدالفتاح سلطانی، سعید مدنی، امیر خسرو دلیرثانی و مهدی خدایی
‎با سلام و احترام
‎ما خانواده‌های زندانیان سیاسی با تشکر فراوان از توجه شما به حقوق سایر زندانیان سیاسی فارغ از گرایش‌های سیاسی و عقیدتیشان و با درک دغدغه‌های انسانی و اسلامی شما عزیزان، با توجه به مخاطراتی که ادامه این اعتصاب غذا برای سلامتتان ایجاد کرده و می‌کند، مصرانه تقاضا داریم با توقف اعتصاب غذا شیوه‌های دیگری را برای ادامه اعتراض خود به عدم اجرای عدالت و قانون در زندان‌های کشورمان اتخاذ کنید.
‎بدیهی است ما نیز چون شما از این بی‌عدالتی‌ها و بی‌توجهی‌ها به حفظ سلامت عزیزانمان در رنج و عذابیم اما نیک می‌دانیم هر گونه صدمه‌ای به شما حتی خراشی بر دل‌های سنگی کینه ورزان بی‌مهر نخواهد کشید و چه بسا اسباب خرسندی آنان و شکنجه گران به مرخصی رفته‌شان را فراهم کند که کارشان را آسان کرده‌اید و در مسیر باطل یاری رسانشان بوده‌اید!
‎انتظار داریم بیش از این موجبات نگرانی خانواده‌های خود و ما و ملت شریف ایران را که هر از چند گاهی در دلهره و دلواپسی این گونه اعتصابات و اعتراضات پرهزینه زندانیان سیاسی به سر می‌برند، فراهم نیاورید و با‌‌‌ همان قلب‌های رئوف و مهربانتان درخواست‌های انسانی ما را بپذیرید.
‎بی‌تردید زین پس نیز تک تک ما مراقب رفتار مدعیان اجرای قانون و عدالت هستیم و در پیشگاه ملت ایران یکایک خطاهای مسئولان قوه قضائیه و مأموران زندان و موارد ضد حقوق بشری را متذکر خواهیم شد تا بیاموزند زندان جای زندانی سیاسی نیست مگر در شرایطی وارونه که هیچ چیز در جای خود قرار نداشته باشد که این یعنی‌‌‌ همان بی‌عدالتی که براساس آیات قرآن مسبب بلاهای بزرگ بوده است.
‎در پایان یادآور می‌شویم که هنوز داغ هدی صابر در دل‌های ما تازه است و هنوز خلأ وجود ارزشمند او که با بی‌توجهی مسئولان به شهادت رسید، در همه حیطه‌های خدمت رسانی‌اش پر نشده و بر همین اساس تحمل هر گونه آسیبی هرچند در مقیاسی کوچک‌تر در وسع و طاقت ما نیست.
‎با تشکر از اینکه ما را درک می‌کنید و درخواست مصرانه‌مان را می‌پذیرید انشاء الله.
‎جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی
۱۶/ ۱۳۹۲/۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال