‎پنجمین روز اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی زندان قزل‌حصار

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – در پنجمین روز اعتصاب غذای زندانیان عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار وضعیت جسمی حامد احمدی و جمشید دهقانی وخیم گزارش شده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه جاری ۶ تن از زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام اهل سنت در زندان قزل‌حصار دست به اعتصاب غذا زدند.

این شش نفر که حامد احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲ نام داشتند در اعتراض به تصمیم مسئولین مبنی بر انتقالشان در آستانه ماه محرم دست به اعتصاب غذا زدند.
‎روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه مسئولین به‌جای رسیدگی به خواست‌های این زندانیان اقدام به ضرب وشتم ایشان توسط گارد ویژه زندان و انتقالشان به سلول انفرادی نمودند.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “صبح امروز سید هادی حسینی که به بیماری صرع مبتلا می‌باشد به داخل بند بازگشت. وی در سلول انفرادی مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت توسط زندان‌بانان قرار گرفته بود و در پی وخامت حالش مسئولین تصمیم گرفتند تا وی را به سالن قبلی خود (بند ۴ واحد ۳) بازگردانند. سید هادی حسینی خبر از وخامت وضعیت جسمی حامد احمدی و جمشید دهقانی در سلول انفرادی داده و گفته است ایشان بر اثر اعتصاب غذا به خونریزی معده دچار شده‌اند. ایشان همچنین بر اثر ضرب و شتم گارد ویژه زندان هنگام انتقال بشدت مصدوم شده‌اند اما مسئولین هیچ‌گونه رسیدگی به وضعیت ایشان نمی‌کنند.”
‎این منبع در ادامه بیان داشت: “بتازگی هیئنی از سوی وزارت اطلاعات به سنندج رفته است تا پرونده زندانیان عقیدتی اهل سنت بخصوص محکومین به اعدام را مورد بازبینی قرار دهند. از طرف خانواده زندانیان عقیدتی اهل سنت نماینده‌ای برای ملاقات با این هیئت انتخاب شد که اخبار نگران کننده‌ای را کسب کرد. مامورین وزارت اطلاعات به وی اطلاع دادند که حکم شش محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار لازم الاجرا بوده و بزودی اجرا خواهد شد. در خصوص ۲۶ زندانی دیگر اهل سنت که به اعدام محکوم شده و در زندان رجایی شهر به سر می‌برند نیز گفته شد که حکم اعدام برخی از ایشان بنا به مصلحت نظام اجرا خواهد شد.”
‎وی در پایان خاطرنشان کرد: “دیدار مذکور هفته گذشته صورت گرفت. هیئت اعزامی وزارت اطلاعات با نام بردن از چند خانواده ایشان را مقصر تصمیم گیری در خصوص اعدام‌ها عنوان کردند و گفتند چون این خانواده‌های با رسانه‌های برون مرزی و حقوق بشری تماس گرفته‌اند تصمیم به اعدام زندانیان اهل سنت گرفته شده است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال