‎مطالبه هزینه درمان از یک زندانی سیاسی و به تعویق افتادن درمان وی

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲  – هرانا – محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) که از مشکلات حاد قلبی رنج می‌برد، ساعاتی قبل از شروع درمان بدلیل مطالبه هزینه‌های پزشکی، درمانش به تعویق افتاد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا پورشجری وبلاگ نویس مسن در زندان ندامتگاه مرکزی کرج بنابر تجویز متخصص قلب باید صبح امروز مورد عمل آنژیوگرافی قرار میگرفت.

با این وجود، مسئولین بهداری زندان ساعتی قبل از اعزام از وی خواستند تا هزینه بیمارستان را بصورت شخصی واریز نماید و اینگونه از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل آوردند.
‎میترا پورشجری دختر این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: “شب چهارشنبه ۱۵ آبان ماه حال پدرم در زندان ندامتگاه مرکزی کرج وخیم می‌شود. نفس وی می‌گیرد و صورتش کبود می‌شود. برای همین وی را به بهداری منتقل می‌کنند و از او نوار قلب می‌گیرند. دکتر زندان تجویز می‌کند که وی باید بصورت اورژانسی به بیمارستان اعزام شود و به همین دلیل صبح چهارشنبه پدرم را به بیمارستان منتقل می‌کنند و از وی نوار قلب و آزمایشات لازم را می‌گیرند. دکتر مجید تقی‌زاده به پدرم می‌گوید که وضع قلبش بسیار نگران کننده است و باید مجددا آنژیوگرافی شود. ولی از آنرو که پنج‌شنبه و جمعه تعطیل بوده مامورین اعزام با بستری شدن پدرم مخالفت کرده و وی را به زندان بازمیگردانند. اما پزشک متخصص نامه‌ای می‌دهد که پدرم را صبح شنبه یعنی امروز به بیمارستان منتقل کنند تا آنژیوگرافی شود. صبح امروز ساعت ۹ پدرم را به بهداری زندان صدا می‌زنند و مهران قلی‌زاده ریاست بهداری به پدرم می‌گوید باید به خانواده‌ات بگویی که مبلغ چهار میلیون و دویست هزار تومان به حساب واریز کنند تا ما شما را برای آنژیوگرافی اعزام کنیم. بهداری زندان برای اینکه پدرم را به بیمارستان اعزام نکند در لحظه آخر به وی اطلاع می‌دهد که باید هزینه‌ها را خودش پرداخت کند. این درحالی است که زندان باید هزینه‌های درمان زندانیان را پرداخت کند و ایشان را در بیمارستان‌های طرف قرارداد خود مورد مداوا قرار دهد.”
‎وی در ادامه گفت: “دکتر مجید تقی‌زاده سه روز پیش به پدرم گفته بود وضع قلبت خیلی نگران کننده است و به هیچ وجه نباید حرکت کنی و فشاری بتو وارد شود. دکتر به پدرم گفته بود که باید سال گذشته عمل آنژیوگرافی روی شما صورت میگرفت و اگر میتوانستم و مامورین اعزام اجازه میدادند هم اکنون بستری میکردم و عمل آنژیو را انجام میدادم.”
‎محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی ۵۱ ساله، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل و مدت هفت ماه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی گردید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال