‎برادران کردپور مجموعا به نه سال و نیم زندان محکوم شدند

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ –  هرانا – دادگاه طی حکمی خسرو کردپور را به ۶ سال حبس در زندان تبریز و ۲ سال تبعید و مسعود کردپور را به ۳ سال و نیم زندان محکوم کرده است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی حکمی که امروز به وکلای خسرو و مسعود کردپور ابلاغ شد خسرو کردپور به استناد ماده ۶۱۰ (اجتماع و تبانی) به ۵ سال زندان و از بایت (فعالیت تبلیغی علیه نظام) ۱ سال زندان و دوسال تبعید به کرمان محکوم شد.

دادگاه همچنین برای جلو گیری از جری شدن متهم در طول مدت حبس، در حکم وی قید کرده که باید وی تمام طول محکومیت ۶ ساله خود را در زندان تبریز سپری نماید.
‎مسعود کردپور نیز از بابت (اجتماع و تبانی) به ۳ سال زندان و از بابت تبلیغ علیه نظام به شش ماه زندان محکوم شده است.
‎دادگاه همچنین خسرو و مسعود کردپور را از اتهام توهین به رهبری تبرئه نمود.
‎عباس جمالی وکیل این دو فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: مطمئن نیستم حکم ایشان در دادگاه تجدید نظر تغییری بکند. پرونده ایشان پس از اعتراض وکلا به شعبه ۱۰ تجدیدنظر ارومیه ارسال می‌شود و آنگونه که از سوابق این شعبه معلوم است، احکام دادگاه بدوی را تایید خواهد کرد. امید وکلا بیشتر به اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور است.
‎خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود در شهر مهاباد بازداشت و به ادارهٔ اطلاعات این شهر منتقل شد، این در حالی بود که در پی مراجعات خانوادهٔ وی برای اطلاع از وضعیتش، برادر وی، مسعود نیز باداشت شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال