تجمع کارگران «خانه‌سازی ایرداک» مقابل فرمانداری تبریز

یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۴-۰۷-IranSOS- شماری از کارگران شرکت « خانه‌سازی ایرداک » در اعتراض به وضعیت شغلی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان فرمانداری تبریز تجمع کردند. به گزارش ایلنا، روز گذشته (۱۷ فروردین ماه) شماری از کارگران کارخانه «خانه‌سازی ایرداک» در اعتراض به وضعیت شغلی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در مقابل ساختمان فرمانداری تبریز تجمع کردند.

بهروز مهدوی (فرماندار تبریز) با تایید اجتماع صنفی کارگران شرکت ایرداک گفت: علت اصلی تجمع کارگران ایرداک برای معوقات مزدی نبوده بلکه آنها برای حفط امنیت شغلی خود با توجه به واگذاری این واحد به بخش خصوصی تجمع کرده اند.

به گفته وی؛ شرکت ایرداک متعلق به بخش خصوصی است و مالک شخصی دارد و مالک تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است و کارگران نیز به همین دلیل تجمع کرده بودند.

وی ادامه داد: طبق گفته‌های کارگران، مالک کارخانه مدعی است که فقط این کارخانه را خریده و هیچ مسئولیتی در قبال کارگران ندارد و به همین دلیل می خواهد نیروهای شرکت را تعدیل وب یکار کند.

فرماندار تبریز با اشاره به صحبت‌های انجام شده با کارگران و مسئولین اداره کل کار استان، اظهار داشت: موضوع را به اداره کار ارجاع دادیم تا از طریق آنها پیگیری لازم صورت گیرد و به این ۷۰ کارگر این شرکت نیز قول مساعدت های لازم را دادیم.

وی همچنین  با اشاره به تجمعات سایر کارگران کارخانجات صنعتی استان و اینکه باید روند قضایی این شکایات طی شود، تاکید کرد: ما همواره حامی و پشتیبان کارگران زحمتکش هستیم و در قضیه تجمع کارگران بلبرینگ سازی نیز این موضوع را مطرح کردیم که کارگران ابتدا بهتر است از طریق مراجع قضایی مطالبات خود را پیگیری کنند و هیچ گونه نگرانی نیز نباید داشته باشند.

مهدوی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مسئولین قضایی استان اظهارداشت: خوشبختانه ارتباط خوب و نزدیکی با دادگستری استان و حجت الاسلام مظفری رئیس دادگستری استان داریم و مطمئن هستیم که مسئولین قضایی استان در خصوص مطالبات کارگران نیز پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال