رضا شهابی با تودیع قرار آزاد شد

سه شنبه ۱۷ اردیبهشت٬ ۱۳۹۸–IranSOS– رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، دقایقی پیش با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر (یازدهم اردیبهشت ماه، ۱ می) در مقابل ساختمان مجلس و اتفاقات پس از آن ده‌ها تن از جمله تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و به زندان‌های اوین، قرچک و تهران بزرگ منتقل شدند.

به گزارش هرانا، به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۹۸، رضا شهابی، از اعضای هیئت مدیره این سندیکا با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شده است.

هرانا پیشتر از آزادی تعدادی دیگر از بازداشت شدگان خبر داده بود. علیرغم آزادی ابن افراد در حال حاضر دستکم ۲۱ تن دیگر به نام‌های “عاطفه رنگریز،  مرضیه امیری، سمانه طاهری، ناهید خداجو، اعظم خضری، ندا ناجی، نسرین جوادی، حسن سعیدی، فرهاد شیخی، رسول طالب مقدم، خرسندی، محسن سلیمانی نژاد، عباس شیخی، عادل گرجی، مهدی عظیمی، محمد اصلاغی، کیوان صمیمی، داود رفیعی، حسین مرادی، محسن حادث و اکبر جمشیدی” کماکان تحت بازداشت هستند.

لازم به ذکر است  روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیشتر با انتشار فراخوانی از کارگران خواسته بود که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر در تجمع اعتراضی در برابر مجلس شورای اسلامی حضور یابند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیشتر نسبت به وضعیت سلامتی و بی‌خبری از رضا شهابی، ابراز نگرانی کرده بود. گفتنی است که رضا شهابی پیشتر به همراه چهار تن دیگر به نام‌های حسن سعیدی، سمانه طاهری، ناهید خداجو و مرضیه امیری به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین موسوم به بند ۲۰۹ منتقل شده بود.

هرانا پیشتر طی گزارشی در نگاهی آماری به وضعیت کارگران در سال ۹۷-۹۸ پرداخته است. بر اساس این گزارش طی یک سال گذشته (۱۰ اردیبهشت ۹۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۹۸)، مرگ دست کم ۸۵۱ کارگر، تعداد ۱۴۶۵ مورد مصدومیت ناشی از حوادث کار ثبت شده است. همچنین دست کم ۷۶ هزار و ۵۷۱ کارگر بیش از ۲ هزار و ۵۹ ماه معوقات مزدی دارند و در این بین کارگران حداقل ۴۹۸ بار دست به تجمع اعتراضی زدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال