رهایی از اعدام ۲ زندانی در شهرستان بم

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۵-۱۹-IranSOS- دو زندانی متهم به “قتل” در شهرستان بم با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند. به گزارش هرانا به نقل از مهر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: “دو خانواده نیکوکار بمی و اولیای دم با اعلام رضایت از اجرای احکام اعدام، به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند”.

محمد ضیاالدینی صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت زندان بم، اظهار داشت: “پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیئت ورزش‌های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده‌های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل شده بودند حیات دوباره‌ای داده شد”.

وی افزود: “با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه‌ها و تأیید حسن خلق و رفتار آنها از سوی زندان بم و اینکه هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده‌اند، زمینه وساطت و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و گذشت از اعدام این دو جوان فراهم شد”.

دادستان بم عنوان کرد: “در حال حاضر ۱۱.۵ درصد از موجودی مددجویان استان کرمان، در زندان بم هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش موجودی را شاهد هستیم”.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان بم دارای جرایم مواد مخدر هستند، عنوان کرد: “جرایم مواد مخدر، سرقت، جرایم علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و سایر جرایم در صدر جرایمی هستند که زندانیان مرتکب شده‌اند”.

ضیاالدینی عنوان کرد: “۹۴ درصد مددجویان زندان بم مرد و مابقی (۶ درصد) خانم هستند که از این بین ۷۶ درصد آنها متأهل و عمدتاً (۸۶ درصد) دارای فرزند هستند”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال