پس از ۱۰ سال؛ رهایی از اعدام یک زندانی در دزفول

پنجشنبه ۰۹ خرداد٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۵-۳۰-IranSOS- یک زندانی متهم به “قتل” در شهرستان دزفول پس از گذشت ده سال با رضایت اولیای دم، از مرگ رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، رئیس دادگستری دزفول گفت: “اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول توانستند با جلب رضایت اولیا دم، یک متهم به قتل را از چوبه دار رها کنند”.

‌محمدیار ممبینی در این خصوص گفت: “در سال ۱۳۸۸ نزاعی خانوادگی در دزفول رخ داده بود که منجر به قتل یک زن شد که در این حادثه دو نفر از یک خانواده، یکی متهم به قتل و دومی معاون در قتل دستگیر و روانه زندان شدند”.

وی افزود: “پس از این درگیری اختلافات بین این دو خانواده شدت گرفت و دامنه درگیری به چندین خانوار رسید که باعث ایجاد ناآرامی و آواره شدن خانواده‌های دیگر شد. در مدت این ۱۰ سال خیرین و معتمدین زیادی جهت حل و فصل موضوع و جلب رضایت این خانواده‌ها اقدام کردند که متأسفانه تلاش آنان نتیجه‌ای نداشت”.

ممبینی گفت: “به درخواست دادستان عمومی و انقلاب دزفول مبنی بر ارجاع پرونده به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان و تلاش همه جانبه برای حل و فصل این موضوع، بلافاصله رئیس و اعضای این شعبه با ورود به موضوع و دعوت طرفین و برگزاری چندین جلسه، خوشبختانه پس از دو هفته کاری موفق به اخذ رضایت و بخشش متهم توسط خانواده مقتول شدند و این زندانی پس از ۱۰ سال که منتظر اجرای حکم اعدام بود، از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده خود بازگشت و نزاع و درگیری بین این خانواده‌ها منتهی به صلح و سازش شد”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال