بازداشت پانزده دختر و پسر جوان در یک مهمانی خصوصی

سه شنبه ۰۷ خرداد٬ ٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۵-۳۰-IranSOS- پانزده دختر و پسر جوان در یک مهمانی خصوصی در روستایی در حومه کلاردشت توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند. بازداشت شدگان پس از تفهیم اتهام به مراجع قضایی کلاردشت معرفی و سپس روانه زندان شدند. ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

به گزارش هرانا به نقل از رکنا، شب یکشنبه ۵ خردادماه ۱۳۹۸، یک گروه ۱۵ نفری دختر و پسر در یک مهمانی در روستایی در اطراف کلاردشت بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، ۱۰ تن از این افراد پسر و ۵ تن دیگر دختر بوده‌اند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که این افراد “به رقص و پایکوبی و شرب خمر” مشغول بوده‌اند.

بر اساس داده های ۳۹۰۸ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۳۹۷ (اول فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۳۹۷) حداقل ۲۳۳ شهروند دیگر نیز صرف انتخاب سبک زندگی و شرکت در مهمانی‌های خصوصی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در اوایل سال ۱۳۹۵ گفته بود: «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم.» او همچنین گفته بود: «آزادی مردم با آیین نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود و آزادی مردم به غیر از قانون با هیچ چیز دیگری محدود نمی شود و حتی دولت و قوه قضاییه هم نمی توانند مردم را محدود کنند و فقط قانون می تواند چارچوب‌هایی در این زمینه داشته باشد.»

لازم به ذکر است که ورود به حریم خصوصی شهروندان و مداخله در امور فردی آنان از جمله انتقاداتی است که به نظام قضایی و انتظامی ایران وارد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال