بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در اعتراض به ادامه سرکوب فعالان صنفی

محمد حبیبی٬ عضو کانون صنفی معلمانچهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۶-۰۵-IranSOS- شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای نسبت به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی اعتراض کرد. در این بیانیه به حراست و هیات رسیدگی به تخلفات اداری، پرونده سازی و صدور حکم علیه فعالین صنفی و معلمان در تهران و شهرهای دیگر اشاره شده است. شورای هماهنگی همچنین ضمن هشدار نسبت به عواقب سرکوب فعالان صنفی و معلمان اعلام کرده است که در صورت تداوم این وضعیت شورا در راستای دفاع از حقوق فعالان صنفی به اقدامات اعتراضی دست خواهد زد.

به گزارش هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز گذشته سه‌شنبه ۱۴ خردادماه ۹۸، این شورا بیانیه‌ای در اعتراض به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: ” شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن عملکرد هیات تخلفات در سراسر کشور، نسبت به عواقب این همه ظلم و بی‌تدبیری به وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه هشدار می دهد.

ما معتقدیم معلمان زندانی باید سریعاً آزاد گردند و روند پرونده‌سازی برای فعالان صنفی متوقف گردد و حراست و هیات رسیدگی به تخلفات اداری، به فساد روزافزون مدیران و مسئولان فاسد در آموزش و پرورش رسیدگی کنند”.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

“به نام خداوند جان و خرد

بیش از یک سال از بازداشت غیرقانونی محمد حبیبی می گذرد. ۲۰ اردیبهشت ۹۷ روزی که نیروهای لباس شخصی با بی‌رحمی تمام وی را مجروح و بازداشت نمودند در خاطره جمعی فرهنگیان یک نقطه تاریک برای نهادهای حاکمیتی است.

بعد از آن همسر آقای حبیبی و کانون صنفی معلمان تهران با فراهم نمودن تمام مدارک برای اخذ مرخصی بدون حقوق آقای حبیبی اقدام نمودند و حاصل یک سال دوندگی، عدم موافقت با مرخصی بدون حقوق است. مرخصی که حق قانونی وی است و این عدم موافقت توسط هیات رسیدگی تخلفات اداری به معنای صدور حکم انفصال از خدمت برای این معلم زندانی است.حکمی ظالمانه که در صورت صدور نشانه ظلم مضاعف به محمد حبیبی است.

شورای هماهنگی با روند فعلی در هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارتخانه به شدت مخالف است و این روند را مصداق بارز سرکوب معیشت و زندگی محمد حبیبی می‌داند و خواهان صدور حکم مرخصی بدون حقوق بدون حقوق برای این معلم زندانی است.

اما احکام ظالمانه توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری محدود به تضییع حقوق آقای حبیبی نیست. در اقدام غیرقانونی دیگر هیات در استان خراسان شمالی برای آقای محمدرضا رمضان‌‌زاده، نماینده انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در شورای هماهنگی به عنوان رییس دوره ای و دو عضو انجمن صنفی خراسان شمالی احکام ننگینی صادر نموده‌است:

در حکم آقای رمضان‌زاده، وی به بازنشستگی پیش از موعد همراه با تقلیل یک گروه محکوم شده است و آقای حسین رمضانپور به یک سال تبعید و آقای سعید حق‌پرست به توبیخ درج در پرونده محکوم شده اند.

در حالی هیات رسیدگی به تخلفات اداری در استان های کشور به مرکز فشار بر فعالان صنفی همچون آقای رمضان‌زاده تبدیل شده است که خواسته معلمان بهبود معیشت و رفاه زندگی خود‌ و کیفیت بخشی به آموزش و حق فعالیت صنفی آزادانه است و حاکمیت به جای به رسمیت شناختن حق تشکل‌یابی و اعتراض، به دنبال سرکوب فعالیت صنفی و مدنی است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن عملکرد هیات تخلفات در سراسر کشور، نسبت به عواقب این همه ظلم و بی‌تدبیری به وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه هشدار می دهد.

ما معتقدیم معلمان زندانی باید سریعاً آزاد گردند و روند پرونده‌سازی برای فعالان صنفی متوقف گردد و حراست و هیات رسیدگی به تخلفات اداری، به فساد روزافزون مدیران و مسئولان فاسد در آموزش و پرورش رسیدگی کنند.

چگونه است در جریان تاراج سرمایه فرهنگیان در صندوق ذخیره خبری از سرعت عمل حراست و هیات رسیدگی به تخلفات نیست اما آنها برای اخراج محمد حبیبی سرعت عمل نشان می دهند؟!

چگونه است در منطقه محروم سیستان بلوچستان و شهر کوچکی چون سرباز مدیر اداره به اتفاق همدستانش پنج میلیارد تومان اختلاس می کند اما تا فساد عمومی نمی شود حراست و هیات از آن خبری ندارد اما در بازنشست نمودن یک فعال صنفی چون محمدرضا رمضان‌زاده نهادها از هم پیشی می گیرند و نهاد زیرمجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش و دولت نسبت به سایر نهادها سرعت عمل نشان می دهد؟!

واعجبا از این همه تناقض!

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تاکید می کند ما انتظار داریم وزارتخانه از حقوق فعالان صنفی دفاع نماید نه اینکه زمینه سرکوب فراهم کند.

بی‌شک در صورتی که روند فعلی ادامه یابد شورا در راستای دفاع از حقوق فعالان صنفی به اقدامات اعتراضی دست خواهد زد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران / ۱۴ خرداد ۱۳۹۸”

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال