مریم محمدی، فعال حقوق زنان بازداشت شد

مریم محمدی، فعال حقوق دوشنبه ۱۷ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۰۸-SOSIran- مریم محمدی، فعال حقوق زنان روز جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. مامورین اواخر خردادماه نیز ضمن تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی خانم محمدی، وی را به دادسرای اوین احضار کرده بودند.

به گزارش هرانا، امروز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، مریم محمدی، فعال حقوق زنان توسط مامورین اداره اطلاعات در منزل شخصی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال پیشتر، مریم محمدی و دو فعال حقوق زنان دیگر به نام های اسرین درکاله و نرگس خرمی به دادسرای اوین احضار شده بودند.

مامورین در تاریخ ۲۶ خردادماه پس از حضور در منزل خانم محمدی و تفتیش محل، ضمن ضبط دو دستگاه تلفن همراه، طی ابلاغیه ای وی را به دادسرای اوین احضار کردند. مامورین همچنین به دلیل عدم حضور اسرین درکاله در منزل، احضاریه ایشان را نیز تحویل مریم محمدی دادند.

روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه نیز نیروهای امنیتی پس از حضور در منزل نرگس خرمی، ضمن تفتیش منزل و ضبط تلفن همراه و تبلت، وی را نیز به دادسرای اوین احضار کرده بودند.

این شهروندان از اعضای انجمن ندای زنان ایران هستند که در امور مربوط به زنان از جمله سوادآموزی فعالیت می‌کنند. مریم محمدی و اسرین درکاله پیشتر در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با موضوعاتی با عناوین “زنان نیروی اصلی اعتراض” و “چهل سالگی جنبش زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بود. نرگس خرمی نیز به عنوان مجری در این برنامه حضور داشت.

گفتنی است دو تن دیگر از اعضای این انجمن به نام‌های اکرم نصریان و ناهید شقاقی نیز، در اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

اکرم نصریان، روز یکشنبه ۵ خردادماه پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد و ناهید شقاقی دیگر فعال بازداشتی نیز در تاریخ ۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال