در پنجمین روز اعتصاب غذا؛ ساناز اله یاری به بهداری زندان اوین منتقل شد

ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپهدوشنبه ۱۷ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۰۹-SOSIran- روز جاری ساناز اله یاری، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه، در پنجمین روز از اعتصاب غذا به دلیل حال نامناسب جسمی به بهداری زندان اوین منتقل شد. ساناز اله یاری و امیرحسین محمدی فرد، زوج بازداشتی از تاریخ ۱۳ تیرماه دست به اعتصاب غذا زده اند. در کنار فشار ناشی از اعتصاب غذا شرایط جسمی ساناز اله یاری به دلیل ابتلا به بیماری نامشخص نگران کننده است با این حال علیرغم افت شدید فشار خون از دریافت سرم خودداری کرده است.

به گزارش هرانا، به نقل از کمپین بازداشتی های هفت تپه،  امروز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸، ساناز اله یاری، از متهمین بازداشتی پرونده اعتراضات هفت تپه، در پنجمین روز از اعتصاب غذا به دلیل حال نامناسب جسمی به بهداری زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش ساناز الهیاری روز جاری در پی ضعف عمومی و بروز مشکل در عضلات دست، به بهداری زندان منتقل شده است. فشار خون او ٧ روی ۵ گزارش شده بود با این حال وی از دریافت سرم خودداری کرده است. همچنین گفته شده امیرحسین محمدی فر به محرومیت از تماس، ملاقات و تداوم بلاتکلیفی همسرش اعتراض کرده و با برخورد خشن مامورین از بهداری زندان بیرون رانده شده است.

امیرحسین محمدی فرد روز سه شنبه ۱۱ تیرماه طی نامه‌ای خطاب به محمد مقیسه،رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و باقری، رئیس اندرزگاه ۴ زندان اوین، خواستار رسیدگی پزشکی به وضعیت سلامتی ساناز الهیاری شده و اعلام کرده بود که در صورت تداوم بی توجهی به مطالباتش مبنی بر آزادی خود، همسرش و سایر بازداشت شدگان پرونده هفت تپه محقق نشود تا دو روز دیگر، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. ساناز اله یاری نیز در حمایت و همراهی با همسرش دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۱۳ تیرماه سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای به شرایط نامناسب سلامتی ساناز الهیاری و محرومیت وی از دسترسی به خدمات پزشکی اشاره کرده است.

امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری در تاریخ ۱۹ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و علیرغم گذشت نزدیک به ۵ ماه کماکان در زندان اوین نگهداری می‌شوند. در اردیبهشت ماه سال جاری امیرحسین محمدی فر از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ و ساناز اله یاری به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

بازداشت ساناز اله یاری در حالی ادامه دارد که شرایط جسمی او به دلیل ابتلا به بیماری نامشخصی که باعث کاهش وزن، ضعف جسمی و لرزش شدید اندام ها شده است نگران کننده است. وی همچنین در دستگاه گوارشی نیز دچار مشکل جدی شده و از درد شدید معده رنج می برد.

اوایل خردادماه پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۹۸، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری، امیرحسین محمدی فرد و اسماعیل بخشی به صورت جداگانه جهت ابلاغ کیفرخواست به  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده و به زندان اوین بازگردانده شدند. در این جلسه اتهامات “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام”، “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” علیه متهمین مطرح شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال