رهایی از اعدام دو زندانی در استان های مرکزی و البرز

شنبه ۲۲ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۱۳-SOS Iran- یک زندانی متهم به “قتل” در زندان اراک پس از گذشت ۶ سال با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت. بنا بر خبری دیگر، با حمایت مالی یک زوج نیکوکار، یک زن زندانی محکوم به اعدام در استان البرز پس از گذشت ۱۸ سال با پرداخت دیه و جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش هرانا به نقل از میزان، اصغر جهانگیر در خلال سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی با حضور در منزل اولیای دم در یکی از روستاهای شهرستان خنداب ضمن گفت‌وگو با آن‌ها، رضایتشان را برای گذشت از اعدام اخذ کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها پس از این اقدام انسانی خطاب به اولیای دم گفت: “اثرات و تبعات خیر این اقدام بزرگ تا سال‌ها در خانواده شما باقی خواهد بود و اثرات این اقدام انسانی در افکار عمومی جامعه، گامی اثر بخش در ترویج فرهنگ گذشت و صلح و سازش خواهد بود”.

این اتفاق با پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها و سفیران نجات زندان مرکزی اراک و در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و استفاده از ظرفیت و اعتبار بزرگان و افراد صاحب نفوذ کلام و احترام در بین مردم و همچنین رایزنی با خانواده اولیاء دم و در نهایت حضور رئیس سازمان زندان‌ها رخ داد.

شایان ذکر است زندانی مذکور که به اتهام قتل به واسطه درگیری مدت ۶ سال در زندان به سر می‌برد و در آستانه اجرای حکم اعدام قرار داشت با رضایت خانواده مقتول از اعدام نجات یافت.

رهایی از اعدام یک زن زندانی در استان البرز

به گزارش فارس، یک زوج نیکوکار البرزی یک زن زندانی محکوم به اعدام را با پرداخت دیه مقتول و جلب رضایت اولیای دم از زندان آزاد کردند؛ این زندانی ۱۸ سال به اتهام قتل در زندان به سر برده بود.

این زوج که تمایل به افشای نام و هویت خود ندارند در این مسیر از رئیس دادگستری البرز، دادستان عمومی و انقلاب کرج و رئیس حمایت از زندانیان البرز قدردانی کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال