رهایی از اعدام دو زندانی در کرج و کارون

پنجشنبه ۲۷ تیر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۱۸-SOS Iran- رییس ‌شوراهای حل اختلاف خوزستان اعلام کرد یک زندانی متهم به “قتل”با رضایت اولیای دم و صلح و سازش بین دو طایفه در کارون از اعدام رهایی یافت. در گزارشی دیگر، اجرای حکم اعدام یک مرد متهم به “قتل” همسر و فرزندش، در یک حادثه آتش سوزی ساختگی، در دقایق پایانی با گذشت اولیای دم متوقف شد.

به گزارش  هرانا به نقل ایسنا، امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، یک زندانی محکوم به اعدام با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات پیدا کرد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا، رییس ‌شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: “چند سال پیش بین دو طایفه در شهرستان کارون به دلیل اختلافات گذشته یک درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید”.

وی ادامه داد: ” این حادثه منجر به اختلافات و کشمکش شدیدی بین این دو طایفه شد. بعد از این حادثه هر دو طایفه اقدام به تهدید و متهم کردن یکدیگر می‌کردند که با دخالت و وساطت رییس و اعضای شورای حل اختلاف کارون و همچنین بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته و زمینه برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد”.

آقای زبیدی‌نیا افزود: “بعد از مدتی رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با پا درمیانی و وساطت در این ماجرا و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، توانستند بین دو طایفه صلح و سازش ایجاد کنند و با کسب رضایت خانواده مقتول، فرد متهم به قتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت. خوشبختانه وی پس از چند سال انتظار اعدام، از چوبه دار رهایی یافت”.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرج

به گزارش رکنا، روز دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸، یک زندانی متهم به قتل همسر و فرزندش در کرج در دقایق پایانی با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

طبق این گزارش در تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۲، یک خودرو که زن و پسربچه‌ای در آن حبس شده بودند، دچار آتش سوزی شد. با تلاش تیم‌های امدادی مادر و فرزند از خودرو بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل شدند و چند روز پس از حادثه هر دو جان باختند. این زن قبل از مرگ در گفتگو با ماموران پلیس، شوهرش  “علیرضا” را عامل آتش‌سوزی خودرو معرفی کرده و نحوه وقوع اتفاق را شرح داده بود.

با ادامه تحقیقات پلیس، علیرضا بازداشت و در همان ابتدا به آتش زدن همسر و فرزندش با نقشه قبلی اعتراف کرده و جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی تشکیل شد. طی این جلسه، قضات دادگاه متهم را در خصوص مرگ پسرش به پنج سال زندان و به دلیل قتل همسرش به اعدام محکوم کردند.

بامداد روز دوشنبه ۲۴ تیرماه سال جاری، در دقایق پایانی اجرای حکم، خانواده مقتول اعلام رضایت کردند و متهم از چوبه دار رهایی یافت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال