منصور چوپانی، در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زد

دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۷-۲۹-SOS Iran- منصور چوپانی، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از امروز دست به اعتصاب غذا زد. گفته می شود که اعتصاب این زندانی در اعتراض به بی توجهی مسئولین زندان و مقامات قضایی به درخواست عفو مشروط و انتقال وی به زندان محل سکونتش است.

به گزارش هرانا، امروز دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸، منصور چوپانی، زندانی سنی‌مذهب در اعتراض به عدم پاسخگویی به درخواست عفو مشروط و انتقال وی به زندان محل سکونتش دست به اعتصاب غذا زد.

این زندانی از مدت‌ها پیش درخواست خود مبنی بر عفو مشروط و انتقال به زندان محل سکونتش را به مسئولین زندان ارومیه و مقامات قضایی استان آذربایجان غربی ارائه داده است، با این حال تاکنون نسبت به این درخواست بی توجهی شده است.

منصور چوپانی، فرزند محمود، در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۴ به اتهام “ارتباط با گروه‌های سلفی” بازداشت و سپس توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به دلیل عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای به ۴ سال و ۶ ماه حبس کاهش یافت.

وی در حال حاضر در زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند و حدود ۶ ماه ار مدت محکومیتش باقی مانده است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر چهار زندانی دیگر به نام‌های قادر سلیمی، مصطفی سبزی، رحمی تورگوت و بشیر پیرماوانه در زندان ارومیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند. وضعیت جسمانی این زندانیان نامساعد گزارش شده و گفته می‌شود که دچار افت فشار شدید شده‌اند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال