مریم ملک‌پور، خواهر سعید ملک‌پور، از آزادی این زندانی در ایران و بازگشت او به کانادا خبر داده است.

شنبه ۱۲ مرداد٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۸-۰۳-SOS Iran- مریم ملک‌پور با انتشار ویدئو کوتاهی در توئیتر نوشت که «کابوس تمام شد».به گزارش رادیو فرانسه٬ در حالی که جزئیاتی از چگونگی بازگشت ملک‌پور به کانادا منتشر نشده، خواهر او از «رهبری» این کشور تشکر کرده است.

اما محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «در روزهای گذشته از زندان با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که با مرخصی سعید ملک‌پور موافقت شده و او با تودیع وثیقه از زندان خارج شده است.»

او ادامه داد: «خروج او از زندان برای مرخصی بوده و وثیقه ارائه کرده است و اگر از کشور خارج شده و فرار کرده، کار بسیار اشتباهی بوده است زیرا این اقدام، کار را برای ارائه تسهیلاتی اینچنینی برای سایر زندانیان، سخت می‌کند.»

سعید ملک‌پور، شهروند ایرانی – ‌کانادایی و طراح وبسایت‌های اینترنتی که به مدت ۱۱ سال در ایران زندانی بود، به «طراحی سایت مستهجن» متهم شده بود.

او برای این اتهام به اعدام محکوم شد، اما بعدا این حکم به حبس ابد کاهش پیدا کرد.

علیزاده ‌طباطبایی در شهریور سال ۹۲ گفته بود که با دستور آملی‌لاریجانی، رئیس وقت قوه‌قضاییه آیت‌الله‌، حکم اعدام موکلش به حبس ابد تبدیل شد.

سعيد ملک‌پور که در کانادا زندگی می‌کرد، طی سفری به ایران، در مهرماه سال ١٣٨٧ بازداشت، و در اوين زندانی شد.

او در کانادا به طراحی سایت‌های اینترنتی اشتغال داشته است.

او متولد خرداد ١٣۵۴، فارغ التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف با سابقه کار در شرکت ايران خودرو، مرکز تحقيقات رازی‌ و يکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است.

پیشتر دولت‌های کانادا، آمریکا و فرانسه و سازمان عفو بین‌الملل به محکومیت ملک‌پور اعتراض کرده‌ بودند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال