‎پزشک پرونده ستار بهشتی بازداشت شد

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – رضا حیدرپور، پزشک بهداری زندان اوین که بدن ستار بهشتی را معاینه و گزارش کرده بود، روز گذشته یک شنبه ۱۹ آبان‌ماه بازداشت و به بند ۲۰۹ انتقال داده شده است. 

به گزارش سایت کلمه، ستار بهشتی به هنگام ورود به زندان اوین به بهداری اعزام و بوسیله دکتر حیدرپور مورد معاینه قرار می‌گیرد و گزارش آثار ضرب و شتم و شکنجه هائی که روی بدن وی بوده بوسیله این پزشک در پرونده وی درج می‌گردد.



طبق مقررات هر زندانی جدید که وارد بندهای عمومی زندان اوین می‌شود در ابتدای ورود به بهداری زندان اعزام و پس از معاینه برای وی پرونده پزشکی تشکیل می‌شود. 

بنا بر این گزارش، پس از ثبت آثار شکنجه در پرونده ستار بهشتی «به دکتر حیدرپور اجازه داده نشد بیماران بند ۳۵۰ را ویزیت کند و وی را به بند زندانیان مالی منتقل کردند و هفته گذشته نیز او توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.» 

بنا به گفته زندانیان سیاسی که دوران محکومیت خود را در اوین گذرانده‌اند، آقای حیدرپور «از معدود افراد بهداری است که به زندانیان بیمار و نیازمند درمان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.» 

ستار بهشتی، کارگر ۳۲ ساله‌ای بود که در آبان ماه سال گذشته به خاطر مطالبی که در وبلاگش می‌نوشت توسط پلیس فتا (پلیس پیگیری جرایم سایبری) دستگیر شد. 

پلیس فتا مسئول پی‌گیری جرایم اینترنتی است و آقای بهشتی به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده بود. 

او در جریان بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و جان داد و سپس، در گورستان رباط کریم، محل زندگیش، به خاک سپرده شد. 

در پی درگذشت او، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران، در اظهار نظری وجود آثار کبودی بر بدن آقای بهشتی را تایید کرد. 

در همین حال در مهرماه سال گذشته پزشکی قانونی در گزارشی عنوان کرد که مرگ ستار بهشتی بر اثر استرس بوده است. اما ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ که آقای بهشتی را دیده بود به عنوان شاهد نزد بازپرس ویژه پرونده حاضر شد و گفته می‌‌شود به همین دلیل در تابستان سال جاری به زندان اهواز تبعید شد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال