رهایی از اعدام ۳ زندانی در شهرهای دامغان، خوی و نقده

پنجشنبه ۲۴ مرداد٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۸-۱۵-SOS Iran- سه زندانی که پیشتر در پرونده های جداگانه در شهرهای دامغان، خوی و نقده از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با پرداخت دیه و گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافتند.

به گزارش هرانا به نقل از فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان از رهایی یک فرد محکوم به اعدام در این شهرستان با رضایت خانواده مقتول خبر داد.

محمدتقی گلی، اظهار کرد: “پس از مطرح شدن پرونده‌ای با موضوع قتل در حوزه قضایی شهرستان دامغان و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضایی و مرجع انتظامی، ضارب با هویت «ح-الف» دستگیر شد و در مراحل بازجویی به قتل اقرار کرد”.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان افزود: “با تکمیل پرونده و درخواست اعدام اولیای دم و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک سمنان، مستقر در شاهرود، حکم اعدام متهم صادر و طی دادنامه شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور نیز ابرام شد”.

گلی گفت: “با توجه به ندامت متهم به قتل اولیای دم مقتول (پدر و مادر) با مراجعه به اجرای احکام دادسرا، انصراف و رضایت بی‌قید و شرط خود را از اعدام و دیه اعلام کردند.

رهایی از اعدام یک زندانی در خوی

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب خوی گفت: “یک نفر از زندانیان محکوم به اعدام در زندان این شهر با کسب رضایت اولیای دم، از اعدام رهایی یافت”.

مجیدصمدزاده روز پنجشنبه، افزود: “این زندانی به اتهام قتل بر سر حقابه در یکی از روستاهای خوی، طی هفت سال گذشته در زندان این شهر منتظر اجرای حکم اعدام بود”.

وی اضافه کرد: “با پیگیری مددکاران زندان و حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده مقتول از شکایت خود صرف‌نظر کردند”.

رهایی از اعدام یک زندانی نقده

به گزارش ایرنا، مدیر انجمن حمایت از زندانیان نقده گفت: “جوان اهل نقده‌ که ۱۲ سال پیش مرتکب قتل غیرعمد فردی شده بود، با همت مردم و مسئولان این شهرستان از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشت.

آراسته پورزمان روز پنجشنبه، افزود: «م. ت» که در سال ۱۳۸۶ بر اثر یک نزاع دسته جمعی، فردی را در نقده به قتل رسانده بود، سال‌ها به این علت در زندان به سر می برد”.

وی بیان کرد: “با همت رسانه‌ها و کمک و همیاری مردم و مسئولان، پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی این فرد و رهایی او از چوبه دار جمع‌آوری شد”.

وی اضافه کرد: “طی ۱۲ سال گذشته اولیای‌دم راضی به رضایت متهم نشده بودند، که با پرداخت این مقدار مبلغ دیه توسط شهروندان و مسئولان این شهرستان، پرونده منتهی به صلح و سازش شد”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال