تجمع کارگران شهرداری سی سخت

جمعه ۰۸ شهریور٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۰۸-۳۰-SOS Iran- روز گذشته، گروهی از کارگران شهرداری سی سخت، در اعتراض به معوقات مزدی خود، برای پنجمین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش ایلنا، روز چهارشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۸، منابع خبری در سی سخت از اعتراض پنج روزه کارگران شهرداری این شهر و سازمان‌های وابسته برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.

برخی منابع کارگری گفتند: “از ابتدای هفته جاری حدود ۸۰ کارگر مجموعه شهرداری سی‌سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد برای وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زدند”.

به گفته آنها، مجموع کارگران شهرداری سی‌سخت تحت مسئولیت مستقیم شهرداری در سطح شهر مشغول کارند. شهرداری به‌رغم اینکه نیمی از حقوق اسفند ماه و عیدی سال ۹۷ کارگران را پرداخت نکرده، دستمزد ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه سال جاری را نیز به آنها پرداخت نکرده است.

آنها اظهار داشتند: “آخرین حقوقی که کارگران دریافت کرده‌اند مربوط به نیمی از دستمزد اسفند ۹۷ بوده که آن را با چهار ماه تاخیر حدودا دو ماه پیش دریافت کرده‌اند”.

به گفته این کارگران، شهرداری سی‌سخت مدعی است که به دلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت به موقع مزد کارگران را ندارند.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده برای همکاران خود گفتند: “از مسئولان شهری و شهرستانی می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت حداقل بخشی از مطالبات مزدی ما اقدام کنند”.

سی‌سَخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران جای دارد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال