محسن لرستانی، خواننده ایرانی به «افساد فی الارض» متهم شد

محسن لرستانی خواننده ایرانیچهارشنبه ۱۰ مهر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۰۲-SOS Iran- سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی خواننده ایرانی از صدور کیفرخواست برای موکلش به اتهام “افساد فی الارض” و ارجاع پرونده او به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت “موکلم ۱۲ اسفندماه ۹۷ با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است”. اتهام “افساد فی الارض” در صورت پذیرش از سوی دادگاه می‌تواند حتی حکم اعدام در پی داشته باشد.

به گزارش هرانا، سید کاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.

وی افزود: پرونده موکلم با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود و او  شاکی خصوصی ندارد.

در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال