‎کارگران شهرداری بهبهان تحصن کردند

‎سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – شهردار بهبهان از تحصن جمعی از کارگردان شهرداری بهبهان به دلیل حقوق‌های معوقه خود خبر داد. سید صدر الله آقامیری در گفتگو با مهر گفت: به دلیل بلوکه شدن حسابهای شهرداری بهبهان، بخشی از حقوق کارگران این شهرداری پرداخت نشده و در مقابل کارگران گفته‌اند که دو ماه حقوق بدهند ما به سر کار بر می‌گردیم. وی افزود: از زمانی که شهردار بهبهان شدم، کارگران روز مزد مدت هشت ماه و کارکنان رسمی و قراردادی نیز ۴ ماه به اضافه عیدی معوقه داشتند. هم اکنون کارگران طلبکار هستند. ما حقوق خود را داده‌ایم، در غیر اینصورت باید تا امروز طلب کارگران دو برابر شده بود.

آقامیری اظهار کرد: مشکل فعلی ما چنانکه قبلا هم گفته‌ام بلوکه شدن حسابهای شهرداری است که این مساله به واسطه کارهایی است که در گذشته اتفاق افتاده است.
‎وی با بیان اینکه با تحصن مشکلی حل نمی‌شود توضیح داد: بهتر است تعدادی از کارگران به نمایندگی بقیه بیایند تا به گفتگو بنشینیم و به توافق برسیم. کارگران با‌‌ رها کردن کار هیچ مشکلی را حل نخواهند کرد.
‎شهردار بهبهان با بیان اینکه مطالبات حق کارگران است، گفت: کارگران در شرایط فعلی ۵۰۰ هزار تومان به شکل مساعده دریافت کنند تا بعد از ایام سوگواری و با سعه صدر بتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم.
‎آقامیری عنوان کرد: کارگران قبل از هر کاری بهتر بود که با ما صحبت و مشکلات و مسائل خود را مطرح می‌کردند. از وقتی من شهرداری شدم تا به حال حقوق کارگران را پرداخت کرده‌ایم و این چیزی است که در سندهای حسابداری ما موجود و قابل اثبات است.
‎به دنبال مقصر
‎شهردار بهبهان همچنین درباره علت مشکات ایجاد شده توضیح داد: از سال ۹۰ تا امروز به توالی از حساب ارزش افزوده ما بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برداشت شده که عمدتا به دلیل بدهی‌هایی است که توسط مدیران قبلی برجای مانده بود.
‎آقامیری گفت: این مشکلات ناشی از طرحهایی بود که بدون برنامه اجرا شد که همین امر باعث شد تا مالکین زمین‌ها از شهرداری شکایت کنند و حکم بگیرند و حسابهای شهرداری را به نفع خود مسدود کنند.
‎وی ضمن ابراز تاسف افزود: کسی نیست که این موارد را پیگیری کند. همه می‌دانند مقصر اصلی این جریانات کیست ولی دنبال نمی‌شود. حداقل باید پیگیر شد که یک مدیر اگر زمانی تخلفی مرتکب شود، در آینده پاسخگو باشد.
‎شهردار بهبهان ادامه داد: زمینهایی که تحت تملک شهرداری بود و می‌توانست به عنوان پروژه‌های مشارکتی بخشی از این مشکلات را مرتفع کند نیز به واسطه احکامی که بر علیه شهرداری صادر شده از دست شهرداری خارج شد که از جمله این زمین‌ها می‌توان به پارکینگ بانک ملی روبروی آپارتمان خیابان امیرکبیر، روبروی آپارتمان قصر و چندین زمین دیگر اشاره کرد.
‎بدهکاران، بدهی را پرداخت کنند
‎آقامیری در خصوص راه برون رفت از این بحران گفت: شهرداری از ادارات مختلف طلبکار است، اگر این ادارات نیز در شرایط فعلی یک چاره اندیشی کنند تا بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت کنند، حداقل گوشه‌ای از مشکلات شهرداری رفع می‌شود.
‎وی در خصوص درآمد فعلی شهرداری تصریح کرد: درآمد فعلی ما فقط از راه عوارضی است که از مردم اخذ می‌شود و واقعا جوابگوی مخارج شهرداری نیست و درآمد پایدار نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد و یک شبه نمی‌توان درآمد پایدار ایجاد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال