بخشش ۶ زندانی محکوم به اعدام

یکشنبه ۲۱ مهر٬ ۱۳۹۸-۲۰۱۹-۱۰-۱۶-SOS Iran- شش زندانی که پیشتر از بابت اتهام “قتل” در شهرهای، کرج، نیشابور، کرمان و اندیمشک طی پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با پرداخت دیه و کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. یه گزارش  هرانا، روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸، ۲ زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

هویت این ۲ زندانی «مهدی دلیر، ۲۷ ساله از اندرزگاه ۶ و میلاد لطفی، از اندرزگاه ۵ سالن ۱۳ زندان رجایی شهر کرج” توسط هرانا احراز شده است.

این زندانیان پیشتر به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده و طی هفته اخیر به همراه تعدادی دیگر از زندانیان جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند.

رهایی از اعدام یک زندانی در نیشابور

به گزارش ایرنا، رئیس اداره زندان شهرستان نیشابور گفت: “با گذشت خانواده مقتول، ۲ متهم به قتل از اجرای حکم اعدام رهایی یافتند.

محمدرضا رجبی با اعلام این خبر افزود: “زندانی «حسن.م» با تحمل ۳ سال حبس و «علی.ب» با تحمل ۸ سال حبس در زندان مرکزی مشهد، به اعدام شده بودند که با تلاش واحد مددکاری زندان و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام این ۲ زندانی منصرف شدند”.

رهایی از اعدام یک زندانی در کرمان

به گزارش برنا، غلامرضا روشان، مدیر زندان مرکزی کرمان، از رهایی از اعدام یک زندانی خبر داد و گفت: “با تلاش معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس و کارگروه صلح و سازش زندان مرکزی، زمینه‌ی آزادی یک زندانی۴۲ ساله‌ محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم فراهم شد”.

وی افزود: “این مددجو ۱۶سال پیش در یک نزاع و درگیری به علت حمل سلاح سرد و کنترل نکردن خشم مرتکب قتل شده بود”.

رهایی از اعدام یک زندانی در اندیمشک

به گزارش میزان، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان، از بخشش یک متهم به قتل پس از ۱۵ سال با تلاش و کوشش اعضاء شورای حل اختلاف دزفول و اندیمشک خبر داد.

عبدالعباس زبیدی نیا گفت: “در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح گرم در سال ۱۳۸۳ در اندیمشک، جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به قرائن موجود به جرم خود اعتراف و بازداشت شد و در نهایت حکم اعدام متهم صادر و برای اجرا، به اجرای احکام ارجاع داده شد”.

وی افزود: “متاسفانه به تبعیت از این حادثه و با توجه به ماهیت عشایری بودن این قتل، تعداد زیادی پرونده در دادگستری دزفول و اندیمشک در طول این ۱۵ سال تشکیل و در این مدت این اختلاف باعث سلب آرامش و آسایش دو طایفه و منطقه شده بود”.

زبیدی نیا ادامه داد: “در طول این چند سال بزرگان و ریش سفیدان جهت کسب رضایت از خانواده مقتول بدون نتیجه بوده که با همت و پیگیری‌های مستمر اعضاء شورا‌های حل اختلاف دزفول و اندیمشک و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول جهت عفو و بخشش متهم، خوشبختانه این تلاش‌ها به ثمر نشست و اولیاء دم با اعلام رضایت، زندگی دوباره به متهم دادند”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال