‎زندان مراغه فاقد سیستم گرمایشی برای زندانیان است

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – باشروع فصل سرما در آذربایجان که ازمناطق سردسیر کشور محسوب می‌شود هنوز هیچ‌گونه تدابیری ازطرف مسئولان زندان جهت راه‌اندازی سیستم گرمایشی زندان صورت نگرفته است. یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “زندانیان زندان مراغه اعتراض‌های خود را به این شرایط به مسئولان زندان وبازرسانی که جهت رسیدگی به زندان مراجعه می‌کنند بصورت کتبی و شفاهی نموده‌اند، اما تاکنون جوابی دریافت نکرده‌اند.”

وی در ادامه بیان داشت: “زندان مراغه فاقد معیار و شرایط تعریف شده در آئین نامه سازمان زندان‌ها می‌باشد. وضعیت بهداشت در حد صفر بوده و سرویس‌های بهداشتی کثیف و عدم کارکرد حمام بند‌ها ی زندان و نبود تهویه هوا در سرویس‌ها، زمینه رابرای ابتلای زندانیان به بیماری‌های مختلف افزایش می‌دهد.”
‎وی همچنین خاطرنشان کرد: “وهمچنین پزشک بهداری زندان ازمعالجه زندانیان بیمار امتناع ورزیده و از کمبوده بودجه درمانی سخن به زبان می‌آورد. جیره غذایی زندان ازکیفیت خیلی پایینی برخوردار بوده تا جایی که زندانیان ازخوردن آن امتناع می‌ورزند. زندان مراغه ازامکانات اولیه همچون کتابخانه ووسایل ورزشی محروم بوده وحتی مسئولین ازرسیدن کتاب‌هایی با ناشران داخلی به زندانیان خودداری می‌کنند. شایان ذکراست که در این زندان هیچگونه تفکیک جرمی صورت نگرفته و تمامی زندانیان که به هرجرمی که مرتکب شده‌اند درکنار یکدیکر بوده و افراد سالم از چنین شرایطی راضی نبوده و درشرایط نامطلوب جسمی و روحی قراردارند. همچنین بندهای زندان مراغه پر از موادمخدر از جمله شیشه است و هیچگونه کنترلی ازسوی مسئولان زندان صورت نمی‌گیرد.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال