‎سه زندانی عقیدتی اهل سنت به اعدام محکوم شدند

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – فرشید ناصری، تیمور نادری‌زاده و برزان نصرالله‌زاده سه زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر به اعدام محکوم شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالعظیم ثابتس وکیل پرونده این سه زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج به ایشان اطلاع داده که حکم اعدام ایشان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای صادر شده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “طبق اطلاعی که از سوی (عبدالعظیم ثابتی) وکیل این سه زندانی به ایشان داده شد، حکم اعدام فرشید ناصری، تیمور نادری‌زاده و برزان نصرالله‌زاده در دادگاه انقلاب تهران صادر شده است. وکیل این موضوع را به خانواده این زندانیان نیز اطلاع داده. این وکیل پیش‌تر نیز خبر صدور حکم اعدام ۲۶ نفر از زندانیان اهل سنت را به همین طریق به خانواده‌ها اعلام کرده بود.”
‎وی در ادامه گفت: “عبدالعظیم ثابتی به زندانیان گفته است که با شرایطی که پیش می‌رود تعداد اعدام‌ها افزایش خواهد داشت.”
‎این منبع در ادامه بیان داشت: “آقای برزان نصرالله‌زاده زندانی نوجوان ۱۷ ساله حدودا سه سال قبل در سال ۸۹ دستگیر شد. برزان هنگام بازگشت از مدرسه مورد حمله لباس شخصی‌های وزارت اطلاعات قرارگرفت و بر اثر اصابت گلوله ازناحیه شکم مصدوم شد. وی با وجود اصرار پزشکان برای بستری شدن تنها حدود ۱ ساعت دربیمارستان محلی مورد درمان قرار گرفت و سپس به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد و به دلیل شدت جراحات وعدم رسیدگی طحال خود رابه طورکامل ازدست داد. برزان درهنگام بازجوی‌ها نیز مورد شکنجه قرارگرفت وبعضی وقت‌ها نیز وی را که سن کمی داشت برای دیدن شکنجه افراد دیگر می‌بردند ونهایتا اعترافات ویدیوئی از وی گرفتند مبنی بر اینکه با گروههای سلفی ارتباط داشته است.”
‎وی هم‌چنین در مورد فرشید ناصری دیگر زندانی که به مرگ محکوم شده گفت: “فرشید ناصری شهروند اهل سنندج ۲۶ سال سن دارد. وی در آبان ماه ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، مدت سیزده ماه را در انفرادی‌های اداره اطلاعات سنندج سپری کرد و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.”
‎تیمور نادری‌زاده فرزند فیض الله که در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ در سنندج بازداشت شده بود سومین محکومین به مرگ است که ۴۸ سال سن دارد، این منبع مطلع به هرانا گفت: «وی مدت دو ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج و ۱۲ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات زنجان گذراند و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.”
‎وی در مورد اتهامات این سه زندانی محکوم به اعدام گفت: “هر سه نفر به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شدند. در حالی که ایشان در تمام طول دادرسی اتهام فوق را رد کرده و معتقدند علت بازداشت و صدور حکم اعدام برایشان بدلیل تبلیغ شریعت اسلام بوده است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال