‎باز هم تأخیر در پرداخت حقوق؛ ۳۰ کارگر تونل انقلاب سنندج بیکار می‌شوند

يكشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – یکی از کارگران شاغل در شرکت پیمانکاری «معتبر»، مجری احداث تونل انقلاب در میدان نبوت شهر سنندج از تعویق ۶ ماه حقوق ۳۰ کارگر به سبب کمبود منابع مالی خبر داد و گفت: ۷۰ کارگر این کارگاه از اوایل سال جاری به مرور با اتمام قرار داد کاریشان تعدیل شده‌اند.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: این شرکت پیمانکاری که در حال احداث تونل انقلاب در شهر سنندج است به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی شرکت از سوی شهرداری سنندج، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد.
‎او با تاکید بر اینکه حقوق کارگران از اردیبهشت ماه سال جاری به تعویق افتاده است، افزود: کارگران به دلیل فقدان کامل امنیت شغلی به دلیل کوتاه بودن مدت قرارداد و ترس از اخراج قدرت پی گیری مطالبات صنفی خود را ندارند.
‎این کارگر در ادامه در مورد بیکار سازی تدریجی ۷۰ کارگر اضافه کرد: تعداد کارگران شاغل در احداث پروژه تونل انقلاب در ابتدای سال جاری حدود ۱۰۰ نفر بود که به مرور با آماده سازی بخش‌هایی از پروژه، کارگران نیز از سوی کارفرما تعدیل شدند.
‎او با بیان اینکه این کارگران بیکار شده هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از کارفرما دریافت کنند اظهار داشت: بهانه کارفرما در پرداخت نکردن حقوق کارگران، عدم دریافت صورت وضعیت‌های مالی شرکت از سوی شهرداری است.
‎او گفت: درست است که شهرداری سنندج بدهی‌هایی به پیمانکار دارد اما این بدهی‌ها به اندازه‌ای نیست که کارفرما نتواند حقوق کارگران خود را شش ماه به تاخیر بیاندازند.
‎۲۲ بهمن ۳۰ کارگر باقی مانده بیکار می‌شوند
‎کارفرمای شرکت پیمانکاری معتبر در گفتگو با ایلنا معوقات حقوقی کارگران را ۲ ماه ذکر کرد و مهم‌ترین دلیل تعویق حقوق کارگران تونل انقلاب سنندج را پرداخت نشدن صورت وضعیتهای مالی این شرکت از سوی شهرداری سنندج دانست.
‎«بختیار ابوالفتحی» با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به ماههای شهریور و مهر ماه است، افزود: شهرداری سنندج حدود ۸۰۰ میلیون تومان به شرکت پیمانکاری معتبر بدهکار است.
‎این پیمانکار تعدیل ۷۰ کارگر را از ابتدای سال جاری تایید کرد و گفت: با اتمام پروژه تا ۲۲ بهمن ماه ۳۰ کارگر باقی مانده بیکار می‌شوند.
‎ابوالفتحی در باره بکار گیری این کارگران در سایر پروژه‌های در دست احداث این شرکت گفت: اگر کارگران تمایلی به ادامه همکاری با این شرکت را داشته باشند در جذب نیروی کار در سایر پروژه‌ها دراولویت هستند.
‎او گفت: این شرکت با ۱۵۰۰ کارگر، چندین پروژه عمرانی دیگر در سایر نقاط کشور در دست اجرا دارد که حقوق این کارگران در برخی مواقع به دلیل کمبود اعتبارات، با تاخیر پرداخت می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال