‎وخامت وضعیت جسمی کاظمینی بروجردی در زندان اوین

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – حسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد و زندانی سیاسی بند روحانیت زندان اوین از بیماری‌های گوناگونی رنج می‌برد و از درمان مناسب محروم است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این روحانی معترض که ۵۵ سال سن دارد در از ۷ سال پیش بازداشت و تاکنون بدون هیچ‌گونه مرخصی در زندان اوین بسر می‌برد.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: “باوجودی که مادر آقای بروجردی در سال اول زندان ایشان فوت کرد و برادرشان نیز طی سال جاری فوت کردند رژیم حاضر به دادن مرخصی که حق هر زندانی هنگام فوت بستگان درجه یکش محسوب می‌شود نشد.”
‎وی در ادامه گفت: “ایشان مدتهاست که از ناراحتی‌های بسیاری همچون ناراحتی قلبی، تنفسی، قند خون، مشکلات شدید بینایی، کلیه سنگ ساز و ورم شدید پا‌ها رنج می‌برد. این ورم پا سبب شده که وی نتواند راه برود و به امور روزمره خود برسد. آقای بروجردی همچنین دچار لرزش شدید دست شده‌اند.”
‎این منبع در ادامه بیان داشت: “متاسفانه مسئولین هیچ گونه رسیدگی به وضعیت این روحانی در بند نمی‌کنند و تنها یک بار بعد از بیانیه عفو بین الملل آقای بروجردی را با دستبند و پابند به بیمارستان مدرس انتقال داده و بعد از اخذ آزمایش بدون هیچ‎گونه اقدام درمانی به زندان بازگرداندند.”
‎حسین کاظمینی بروجردی که در بند ۳۲۵ ویژه روحانیت در زندان اوین بسر می‌برد در مهر ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال